پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کتاب، عاملی در تثبیت روابط اجتماعی و ارتقای سواد اجتماعی است

جوادیان‌زاده با اشاره به ظرفیت حلقه‌های کتابخوانی گفت: کتاب، عاملی در تثبیت روابط اجتماعی و ارتقای سواد اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد در نشست طرح کتابخوانی بانوان روستای همت آباد با عنوان «خاتون» گفت: کتاب و کتابخوانی عاملی در جهت افزایش سطح سواد جامعه است و اگر کتابخوانی، جنبه اجتماعی به خود بگیرد، می‌تواند به تثبیت روابط اجتماعی و ارتقای سواد اجتماعی کمک کند.

وی افزود: ما از طریق طرح‌های کتابخوانی می‌توانیم به روابط عمومی اجتماعی خود کمک کنیم؛ زیرا کتاب بهانه‌ای برای با هم گفت‌وگو کردن و حرف زدن است.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد بیان کرد: اگر کتاب بتواند وارد گفت‌وگوها، نشست‌ها و مجالس ما شود به خوبی می‌توانیم کارهای فرهنگی، علمی و اجتماعی خود را ارتقا دهیم.

جوادیان‌زاده گفت: ما باید بر اساس چارچوب‌ها و علایق هر منطقه این طرح‌های کتابخوانی را افزایش دهیم و با شناخت جغرافیای ادبی کشور و منطقه در مسیر تببین این راه و ترویج کتاب و کتابخوانی گام برداریم.

وی بیان کرد: ما در استان نویسندگان بسیار خوبی داریم که می‌توانیم از آثار آنها در حلقه‌های کتابخوانی خود استفاده کنیم و به نحوی باعث شناخت آنها در جامعه شویم.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ما نیاز داریم در حلقه‌های کتابخوانی سواد اجتماعی و دانش مراودات اجتماعی و همچنین دفاع کردن از موضع فردی و جمعی را افزایش دهیم. راه سعادت و علم پویی در زندگی را می‌توانیم از طریق کتابخوانی افزایش دهیم.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط