دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
پیش‌بینی افزایش 30 درصدی مرسولات پستی لرستان در دومین نمایشگاه مجازی کتاب

محمد ناظری، مدیرکل پست لرستان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با افزایش 30 درصدی حجم مرسولات در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مواجه خواهیم شد و ان‌شاالله قریب 14 هزار کتاب در سطح استان لرستان به فروش برسد یا خریداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در لرستان، جلسه هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و پست استان ویژه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران پیش از ظهر امروز در اداره کل پست لرستان با حضور مدیر کل پست استان، معاون فنی این اداره کل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه و مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران مورد استقبال خوبی قرار گرفت افزود: امسال دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در تاریخ سوم تا دهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته استان لرستان با حضور سه ناشر در این نمایشگاه شرکت داشت که امسال طبق آمار و اطلاعات تکمیلی از خانه کتاب و ادبیات ایران تعداد ناشران به 7 ناشر در استان رسید که از این تعداد 5 ناشر از مرکز استان (هاویر، شاپورخواست، پریسک، قلم اعظم و پراکنده) و یک نشر از شهرستان بروجرد (پارس تاک) و یک نشر نیز از شهرستان کوهدشت (پیشوک) است.

فتایی با اشاره به افزایش تعداد ناشران گفت: با توجه به اینکه تعداد ناشران شرکت‌کننده در این دوره از نمایشگاه در سراسر کشور و نیز استان لرستان افزایش داشته و این امر باعث می‌شود سفارش‌هایی از نقاط مختلف ایران ارسال و دریافت شود؛ بنابراین زحمات کارکنان اداره پست نیز در این دوره بیشتر خواهد شد.

وی کتاب و کتاب‌خوانی را باعث توسعه فرهنگ استان و کشور دانست و افزود: باید ما و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی استان بستر‌های مناسب را برای کم کردن فاصله مردم با مطالعه، کتاب و ارتقای جایگاه کتاب، آگاهی و آگاهی‌بخشی فراهم کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه محمد ناظری، مدیرکل پست لرستان ضمن بیان مقدمه‌ای در خصوص وضعیت پست استان افزود: در اواخر سال 98 با رسیدن به ایام کرونا شاید تنها زیرساخت دولتی و ابزاری که توانست در اختیار مردم قرار بگیرد پست بود و پست در زمره دستگاه‌های ضروری و خدمات‌رسان قرار گرفت و دوشادوش همکاران حوزه بهداشت و درمان پای کار بود و با ترافیک کاری چند برابری مواجه شد.

وی ادامه داد: تغییر ماهیت مرسولات در دوران کرونا در ایران خیلی سریع اتفاق افتاد و افزایش سه برابری حجم مرسولات ارسالی باعث شد، بسیاری از همکاران ما به کرونا مبتلا شوند؛ اما این موارد هیچ کدام منع و محدودیتی برای ما به وجود نیاوردند و توانستیم خدمات را به مردم ارائه دهیم.

مدیرکل پست لرستان در توضیح عملکرد اداره پست استان گفت: تحمل این مسائل و مشکلات و ارائه خدمات به هموطنان از سوی همکاران ما، باعث شد که در مجموعه ارزیابی‌های ادارات پست کشور در مجموع 36 اداره کل پست استان‌ها و مناطق پستی تهران (در پایان سال 99) رتبه 4 کشوری را به دست آوردیم و همچنین در 9 ماهه سال 1400 در این ارزیابی که در هفته گذشته اعلام شده خوشبختانه لرستان بعد از یکی از مناطق تهران رتبه دوم را به دست آورده است.

وی افزود: مفتخریم در راستای مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود و در راستای پیوست‌های فرهنگی که موظف هستیم در کنار مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نیز همکاری‌های لازم را به عمل آوریم.

ناظری با اشاره به آمار نخستین دوره نمایشگاه مجازی گفت: سال گذشته یازده هزار و 641 فقره مرسوله نمایشگاه مجازی کتاب در استان ارسال شده است که از این تعداد 680 فقره مربوط به ناشران استان به سایر استان‌های کشور بود و ده هزار و 781 فقره مربوط به سایر ناشران کشور بوده که افراد جویای کتاب در استان لرستان خریداری کرده‌اند و خوشبختانه در سال گذشته یک مورد شکایت از تعهدات پستی ثبت نشده بود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با افزایش 30 درصدی حجم مرسولات در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مواجه خواهیم شد و ان‌شاالله قریب 14 هزار کتاب در سطح استان به فروش برسد یا خریداری شود. مرسولات در استان لرستان بین ساعت 8 صبح تا 11 از ناشران جمع‌‌آوری می‌شود و هماهنگی‌های لازم با ناشران و روئسای شهرستان‌های مربوطه انجام خواهد شد.
 
مدیر کل پست لرستان در پایان گفت: پاشنه‌ آشیل مشکلات کشور ما مطالعه است و ما باید کمک کنیم سرانه مطالعه در استان افزایش پیدا کند. هر جا فرهنگ ارتقا پیدا کند، مطمئنا در همه‌ی حوزه‌های جامعه اتفاقات خوب و مثبتی رخ خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها