دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
نشست معرفی و نقد كتاب «محدث نامه» در كتابخانه‌ مركزی اروميه برگزار شد

كتاب «محدث نامه»، شرح احوال و آثار سيد جلال‌الدين حسينی ارموی با حضور جمعی از پژوهشگران و علاقمندان در كتابخانه‌ مركزی اروميه معرفی و نقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان غربی، نشست نقد و معرفی کتاب «محدث نامه»، شرح احوال و آثار سید جلال الدین حسینی ارموی با حضور حجت الاسلام رضا مختاری، مدیر موسسه كتاب‌شناسی شیعه، علی صادق‌زاده، وایقان نویسنده و پژوهشگر؛ میر‌هاشم محدث، فرزند مرحوم محدث ارموی؛ مجتبی آزادی، نویسنده و پژوهشگر؛ حجت الاسلام حسن رحیمی، مدیر حوزه علمیه برادران ارومیه به عنوان منتقد و جمعی از پژوهشگران وعلاقمندان دوشنبه 27 دی‌ماه سال‌جاری، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، علی صادق‌زاده‌ وایقان، نویسنده و پژوهشگر نكاتی را پیرامون زندگی و آثار محدث ارموی عنوان كرد.

صادق‌زاده، بعد از پرداختن به زندگی‌نامه محدث، او را فردی عالم، پژوهشگر، مصحح، دین‌مدار، شیعه‌ای راستین و فاضل خواند كه برای چاپ و نشر آثار خود از سرمایه‌ شخصی خود مدد می‌جست و همواره در راه ترویج مكتب تشیع راستین همت می‌ورزید.

در ادامه رضا مختاری، بنیانگذار مؤسسه‌ كتابشناسی شیعه عنوان كرد: محدث ارموی را می‌توان به جرأت احیا‌گر كتب عربی و فارسی شیعیان دانست كه با تشریحات و تصحیحات خود در حفظ آثار مسلمانان كوشیده‌اند، یكی از این آثار قابل توجه، نگارش در باب دعای ندبه بود كه به خوبی بیانگر ارادت ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت می‌باشد.

مجتبی آزادی، محدث را مردی فرزانه و دانشمندی جهانی خواند كه در زمان خود با بسیاری از علما و ادبا حشر و نشر داشته است، گفت: مقام معظم رهبری بارها قدر و منزلت محدث ارموی را ارج نهاده و از میراث دینی و فرهنگی ایشان یاد كرده است.

میر‌هاشم محدث، فرزند محدث ارموی كه به صورت مجازی در جلسه حضور یافت خاطراتی را از پدر خود عنوان كرد و افزود: پدرش فردی با اخلاق و مهربان بود كه همواره به حقوق همسایه‌ها احترام می‌گذاشت، حلال و حرام را با دقت از نظر می‌گذراند و در امور منزل به همسرش یاری می‌رساند.

وی افزود: پدرم بیشتر وقت خود را صرف مطالعه می‌كرد و از كتابخانه‌ غنی خود مراقبت به عمل می‌آورد.

در پایان جلسه حسن  رحیمی، رئیس حوزه‌ علمیه ارومیه و منتقد با اذعان به اینكه این كتاب كاملترین كتاب در باب آثار و زندگی سید جلال الدین حسینی ارموی معروف به محدث است، نكاتی انتقادی را در باب این كتاب عنوان كرد و با اشاره‌ دقیق به صفحات كتاب، غلط‌های تایپی، تناقضات تاریخی، صحت احادیث ذكر شده، روش فصل‌بندی كتاب و  مسائلی از این دست را از نظر گذراند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها