دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
فرهنگ دفاع مقدس متعلق به همه آزادیخواهان جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که نام و یاد شهدا در هر محفلی آمده نورانیت بخشیده، گفت: فرهنگ دفاع مقدس منحصر به فرزندان ایران‌زمین و حتی جهان اسلام نیست و متعلق به همه آزادیخواهان جهان است. دفاع مقدس پیام جهانی دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی «ترجمان فتح؛ ترجمه و تألیف ادبیات مقاومت به زبان‌های زنده دنیا»، دوشنبه 27 دی‌ماه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین از طریق ویدیو کنفرانس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلای 5 و شهید سلیمانی، گفت: جای خوشبختی دارد که در زمینه انتشار آثار دفاع مقدس، این همت مصرف شده و این تعداد اثر آماده نشر است. ترجمه آثار، اقدام مبارک و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که نام و یاد شهدا در هر محفلی آمده نورانیت بخشیده، افزود: فرهنگ دفاع مقدس منحصر به فرزندان ایران‌زمین و حتی جهان اسلام نیست و متعلق به همه آزادیخواهان جهان است. دفاع مقدس پیام جهانی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: امام خمینی (ره) در پیام‌های آخر خود در سال 1366 و 1367، خطابشان به تمام مستضعفان بود. در اهمیت این موضوع همین بس که بسیج مستضعفان در اوایل انقلاب تشکیل شد.

اسماعیلی ادامه داد: این نهضت بزرگ که اتفاق افتاده با همکاری سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با قدرت ادامه می‌یابد. از برنامه‌های سال آینده حضور جدی در عرصه ترجمه آثار دفاع مقدس به زبان‌های خارجی است.

وی همچنین گفت: یکی از اقدامات مهم در سازمان سینمایی و بنیاد فارابی، هدف‌گذاری حداقل 20 فیلم در سال آینده است. در این مسیر مجموعه‌های ارزشی به ما پیوستند و برای سال آینده بناست حداقل پنج فیلم مرتبط با موضوع دفاع مقدس تولید شود و طی تفاهم‌نامه‌ای که با کشورهای دیگر صورت‌گرفته، بحث دوبله و زیرنویس فیلم‌ها برای ارائه در کشورهای دیگر دنبال می‌شود. امید است در حوزه موسیقی، کتاب و فیلم در جهت صدور انقلاب به کشورهای دیگر شاهد رشد جدی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها