یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
مراسم چهلمین روز درگذشت اکبر نحوی برگزار شد

سوگ‌یاد چهلمین روز درگذشت اکبر نحوی، استاد فقید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در این مراسم که یکشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ به‌صورت حضوری و مجازی در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد، محمدیوسف نیری، علی اشرف صادقی و خیرالله محمودی سخنرانی کردند.

در ابتدای این مراسم جعفر موید شیرازی در پیامی تصویری به این مراسم، اکبر نحوی را انسانی معتقد دانست و گفت: شاگردان ایشان ارزش‎های او را درک کرده بودند.
 
وی، افزود: مملکت به ایمان چنین افرادی نیاز دارد. او معلم با ایمان و آگاه بود. کشور به چنین خصایصی در تعلیم و تربیت نیاز دارد.
 
جلیل خالقی مطلق نیز در پیامی به این مراسم، عنوان کرد: آنچه در تصحیح متون و مقالات تحقیقی از اکبر نحوی برجای مانده است، نمونه‌ای درخشان از احاطه او بر زبان و ادب فارسی و گواهی روشن بر دقت و موشکافی او در کار پژوهش است.
 
وی، ادامه داد: او با یافتن نکته‌هایی ناب همیشه فروتن بود و در عین ابراز صریح انتقاد خود، هیچگاه حق زحمت دیگران را فراموش نمی‌کرد.
 
یادآور می‌شود: این مراسم با همکاری بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران، شعبه فارس، مرکز پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها