یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
برنامه‌های جنبی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در لرستان تشریح شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: استان لرستان با برگزاری بیش از 12 برنامه مختلف فرهنگی به استقبال برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، پیش از ظهر امروز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، معاونین اداره کل، رئیس اداره فرهنگی، مسئول روابط عمومی، این اداره جلسه هماهنگی برنامه‌های جنبی این اداره کل در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شد.

رضا نیازی معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه در اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفت افزود: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از تاریخ سوم بهمن‌ آغاز تا دهم بهمن‌ به مدت هشت روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه تحقق عدالت فرهنگی و عدالت دسترسی به کتاب نمایشگاه مجازی کتاب فرصت مناسبی را در اختیار علاقه‌مندان به کتاب می‌گذارد در این زمینه نیز با دستگاه‌های مختلف در حوزه اطلاع‌رسانی و تخصیص بن خرید کتاب مکاتبات لازم انجام شده است.

احمدحسین فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این جلسه گفت: با توجه به اینکه مقدمات برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حال برگزاری است و به احتمال زیاد در اردیبهشت 1401 برگزار می‌شود، در راستای حمایت از نویسندگان، کتاب‌فروشی‌ها، کتابخانه‌ها و ... پیشنهاد برنامه‌های مجازی داده شد، که این برنامه‌ در نهایت مصوب شد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه در هفته کتاب برنامه‌های بسیار خوبی در سراسر استان‌ها اجرا شده اما نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی است که بتوانیم از آن به بهترین شکل نیز بهره ببریم و استان لرستان نیز با برگزاری بیش از دوازده برنامه مختلف فرهنگی به استقبال برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خواهد رفت.

فتایی با اشاره به افزایش تعداد ناشران شرکت‌کننده لرستان در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزود: تعداد ناشران شرکت‌کننده در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از 3 ناشر به 5 ناشر رسیده است که از این تعداد 4 ناشر در مرکز استان (هاویر، شاپورخواست، قلم‌اعظم و پریسک) و یک نشر از شهرستان کوهدشت (پیشوک) می‌باشد؛ البته نیاز است برای دوره‌های آینده این تعداد افزایش بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به تخفیف‌های خوب نمایشگاهی و یارانه اعتباری خرید کتاب که از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران برای مخاطبان در این دوره تأمین می‌شود افزود: با دستگاه‌های مختلف در حوزه اطلاع‌رسانی رایزنی‌های لازم انجام شود و از ظرفیت‌های موجود در این زمینه در استان به صورت کامل استفاده شود چرا که نمایشگاهی به وسعت ایران در پیش داریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن اعلام قابلیت جدید این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب در خصوص پویش نذر کتاب ویژه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزود: در این پویش مردم، خیرین، دستگاه‌های مسئول، بخش‌های اقتصادی و... می‌توانند برای بخشی از مردم، کارکنان خودشان و... بن خرید کتاب اختصاص دهند؛ در نمایشگاه امکانی فراهم شده که برای هر کد ملی، منطقه، روستا، دانش‌آموزان، دانشجویان و… کتاب‌ خریداری و ارسال می‌شود.

در ادامه این جلسه برنامه‌های جنبی دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در لرستان به شرح ذیل تشریح و مقرر شد با مدیرکل پست استان و دستگاه‌های مرتبط با نمایشگاه جلسه تکمیلی برگزار شود:

برگزاری برنامه عصری با کتاب با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران
اجرای برنامه قصه‌گویی به گویش محلی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان
اجرای داستان یا نمایشنامه‌خوانی با همکاری انجمن نمایش
آسیب‌شناسی وضعیت‌کتاب‌فروشان و کتابخانه‌های استان با همکاری اداره کتابخانه‌های استان و شهرداری خرم‌آباد
رونمایی از تازه‌های نشر استان
نقد و بررسی کتاب نویسندگان استان
نشست ادبی با موضوع فرهنگ عامه استان
آسیب‌شناسی فرهنگ مطالعه با همکاری اداره کتابخانه‌ها، سازمان آموزش و پرورش استان و شهرداری
نشست توسعه فرهنگ کتابخوانی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش استان
معرفی آثار و تازه‌های نشر حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت با همکاری بنیاد حفظ آثار و بنیاد شهید استان
امضا تفاهم‌نامه‌های همکاری با محوریت کتاب و کتابخوانی
معرفی کتابخوان‌های کودک و نوجوان با همکاری اداره کتابخانه‌های استان
مسابقه حکایت‌خوانی سعدی یا شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان
برگزاری اختتامیه مسابقات فرهنگی هفته کتاب در لرستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها