یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
«به افق پاریس»؛ میعادگاه غول‌های ادب و هنر جهان در نیمه‌شب

کتاب «به افق پاریس» نوشته الکس جورج با ترجمه اسدالله امرایی و از سوی نشر برج به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ الکس جورج در کتاب «به افق پاریس» داستانی از پاریس در دوران اوج هنری‌اش روایت می‌کند. این کتاب با ترجمه اسدالله امرایی، از سوی نشر برج و با خرید امتیاز انتشار ترجمه فارسی کتاب به چاپ رسید.

 
رمان «به افق پاریس» داستانی جذاب و پرکشش دارد؛ چهار شخصیت اصلی داستان با سرگذشت‌هایی متفاوت از یکدیگر، با نزدیک شدن به نیمه شب خود را در مسیری مشترک در سرنوشت همدیگر می‌بینند.

اسدالله امرایی در صفحه‌اش درباره این رمان نوشته است:
«الکس جورج نویسنده آمریکایی در این رمان خاطره‌انگیز خواننده را به پاریس می‌برد که غول‌های ادب و هنر جهان را گرد آورده و در دل خود جا داده. مارسل پروست، ارنست همینگوی، گرترود استاین، پابلو پیکاسو و هنرمندان دیگری که هرکدام گمشده‌ای دارند و در شهر به دنبال آن می‌گردند. هرکس داستانی دارد و داستان خود را روایت می‌کند. سورن جوانی ارمنی است که از نسل‌کشی گریخته و در پاریس با نمایش عروسکی برای کودکان در پارک روزگار خود را می‌گذراند. کناره سن پر از هنرمندان و نقاشانی است که به دنبال سوژه‌های خود هستند...»

در بخشی از کتاب آمده است:
«شعله پت‌پت می‌کند و سایه‌ها بر دیوار اتاق محقر می‌لرزد؛ اشباح به رقص درمی‌آید. سورن بالاکیان پارچه را از وسط تا می‌کند و لبه‌ها را به دقت روی هم می‌گذارد و بعد قیچی را برمی‌دارد. تیغه‌های فولادی قیچی که پارچه را می‌برد مقاوت را در انگشت‌های خود حس می‌کند. همیشه وقتی فشار مختصری می‌دهد و قیچی پارچه‌ی دولا را می‌برد، از این مقاومت لحظه‌ای لذت می‌برد.»

کریستینا بیکر، نویسنده مطرح آمریکایی درباره «به افق پاریس» می‌نویسند: «یک پایان‌بندی شگفت‌انگیز و مسحورکننده از پاریس پس از جنگ، روزهایی که همه بی‌پناه بودند و حتی زیبایی پاریس هم التیامی برای زخم‌ها نبود.»

کتاب «به افق پاریس» نوشته الکس جورج، در 288 صفحه، به قیمت 82 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه اسدالله امرایی و به همت نشر برج به بازار کتاب راه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها