چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
تازه‌ترین اثر خسرو احتشامی به نام «خزان و خاکستر» منتشر شد

کتاب «خزان و خاکستر» سروده خسرو احتشامی از سوی انتشارات شهرستان ادب راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «خزان و خاکستر» شامل 76 غزل از خسرو احتشامی، شاعر پیشکوست اصفهانی، با مضامین تجربه‌های زیستی، فرهنگی، طبیعت و عاشقانه از سوی انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسید.

در توضیح ناشر آمده که موسوی گرمارودی، دیگر شاعر نامدار معاصر، در وصف این شاعر توانمند چنین گفته است: «احتشامی از شاعرانی است که شعر به سراغشان می‌آید، نه اینکه آن‌ها به سراغ شعر بروند، همانند آن چیزی که ما در حافظ می‌بینیم. در ايران بيش از تعداد انگشتان دست غزل‌سرای نو نداريم و بايد بگويم احتشامی يكی از آن‌هاست.»

در شعری از این مجموعه می‌خوانیم:
«عروس دهکده، بانوی روستایی من
گل عفیف علف‌زار آشنایی من
بپوش جامه گل‌باف و گیوه گل‌دوز
چوُپی برقص به ساز غزل‌سرایی من
کپرنشین به‌نام بلندِ دهکده‌ام
که سنگ‌چیم به فلک برده بی‌نوایی من»

خسرو احتشامی هونگانی اصفهانی، 15 اسفند سال 1325 در روستای هونگان از توابع سمیرم سفلی دیده به جهان گشود. او فارغ‌التحصیل رشته تاریخ در مقطع کارشناسی از دانشگاه اصفهان است. نخستین سروده او در سال 1346 در مجله روشنفکر تهران به چاپ رسید. از آثار احتشامی می‌توان به «عاشق منم یا قناری»، «عاشقانه‌های کهن‌سالی»، «حماسه در حریر» و «فانوس نارنج» اشاره کرد.

کتاب «خزان و خاکستر» سروده خسرو احتشامی، در 172 صفحه، با شمارگان هزار نسخه، به قیمت 45 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و به همت انتشارات شهرستان ادب راهی کتاب‌فروشی‌ها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها