یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
ویرجینیا وولف با «فلاش» آمد

کتاب «فلاش» نوشته ویرجینیا وولف با ترجمه میلاد میناکار، به همت نشر کتاب پارسه روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ویرجینیا وولف در کتاب «فلاش: یک سرگذشت» (Flush: a biography) به داستان زندگی سگی از نژاد اسپانیل کاکر که صاحبش شاعر شهیر انگلیسی، الیزابت برت براونینگ (1861- 1806) بود، می‌پردازد.

وولف در این کتاب با استفاده از مستنداتی که در اختیار داشت و البته قوه تخیل، در کنار ارائه داستانی از زندگی فلاش، به زندگی برت، مناسب‌های اجتماعی، اوضاع فرهنگی و در شرایط جامعه انگلستان در آن سال‌های پرداخته است.  

این کتاب که نخستین‌بار در سال 1933 منتشر شده است، به تازگی با ترجمه میلاد میناکار و از سوی نشر کتاب پارسه در اختیار علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفت.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«چند روز بعد اتفاق دیگری نشان داد که چه بسیار از هم دور شده‌اند، آن‌هایی که روزی خیلی به هم نزدیک بودند، حالا فلاش به همدردی خانم برت چه امید اندکی داشت. یک روز عصر بعد از رفتن آقای براونینگ، خانم برت تصمیم گرفت همراه با خواهرش با درشکه به پارک ریجنت برود. وقتی جلوی دروازه پارک پیاده شدند، پنجه فلاش لای در درشکه چهار چرخه گیر کرد. به نحوی رقت‌بار زوزه کشید. و برای همدردی آن را در مقابل خانم برت بالا آورد. در روزهای دیگر برای کمتر از این، دلسوزی فراوانی خرجش می‌شد. ولی حالا چشمانش حالتی بی‌اعتنا، مسخره‌کننده و خرده‌گیر به خود گرفت.»

کتاب «فلاش: یک سرگذشت» نوشته ویرجینیا وولف، در 118 صفحه، با شمارگان 550 نسخه، به قیمت 42 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه میلاد میناکار و از سوی نشر کتاب پارسه منتشر شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها