پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
درخشش نویسنده همدانی در جشنواره بین المللی ادبیات مقاوت لبنان

رقیه کریمی با وجود اینکه زبان مادری‌اش عربی نیست، مدت‌ها است آثاری را به زبان عربی در حوزه ادبیات پایداری منتشر می‌کند. این بار «کابوس» او در جشنواره بین‌المللی ادبیات مقاوت لبنان رتبه سوم را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شب گذشته در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی مقاومت لبنان، «رقیه کریمی» نویسنده همدانی، در بخش «جایزه جهانی سردار سلیمانی» جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. «رقیه کریمی» نویسنده توانمند همدانی، با بیان اینکه «جایزه جهانی شهید سلیمانی» در سه بخش شعر، داستان کوتاه و رمان است گفت: امسال شرکت‌کنندگانی از ۱۳ کشور لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، مصر، موریتانی، اردن، مراکش، ایران، لیبی، یمن، عربستان و الجزایر با ارسال آثار خود در آن شرکت کرده بودند.

وی در توضیح اثر خود در «جشنواره بین‌المللی ادبیات مقاوت لبنان» که در شهر بیروت برگزار شد، گفت: اسم داستان من «کابوس» است و ماجرای آن حکایت فردی داعشی است که بعد از شکست در عملیاتی در مسیر اربعین با شهید سلیمانی روبه‌رو می‌شود.

رقیه کریمی درباره این جشنواره تصریح کرد: تمرکز بر مسائل جهان عرب و موضوعات انسانی در راستای مبارزه با ظلم و اشغالگری و تحکیم تفکر مقاومت از اهداف اصلی جشنواره به حساب می‌آید و انتخاب آثار برتر با رعایت اصول حرفه‌ای توسط کارشناسان خبره انجام می‌شود.
نویسنده کتاب «هوای این روزهای من» ادامه داد: زبان جایزه، عربی بوده و برای اولین‌بار است که یک ایرانی بدون اینکه زبان مادری‌اش عربی باشد، این جایزه را دریافت کرده است.

گفتنی است رقیه کریمی پیش از این آثاری در زمینه دفاع مقدس تألیف و منتشر کرده است که از جمله آن می‌توان به مجموعه داستان كوتاه عربی با عنوان «سلیمانی و جُرحی» (سليماني و زخم من)، مجموعه داستان كوتاه از دفاع مقدس و جنگ‌ تحمیلی با عنوان «أرجوک لاتَمُت»، مجموعه داستان عربی «عند الساعة التاسعة الاربعا (ساعت یک ربع به نه)» و کتاب «پانصد صندلی خالی» اشاره کرد. وی همچنین رتبه سوم جشنواره «سیده خوله» لبنان و مقام اول کشوری و دوم بین المللی جشنواره داستان کوتاه خاتم را در کارنامه خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها