شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
«شهر کتاب» در ایلام افتتاح شد

«شهر کتاب» ایلام با حضور جمعی از مسئولان ادارات فرهنگی، نویسندگان، هنرمندان، ناشران و روزنامه‌نگاران ایلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، امروز شنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان‌ایلام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، چهره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و رسانه‌ای، «شهر کتاب» در ایلام افتتاح شد.
 
عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این آیین گفت: راه اندازی شهرکتاب، یک کار بزرگ فرهنگی و نقطه عطفی در حوزه فرهنگ شهر ایلام است که آثار و تبعات آن به تدریج خود را نشان خواهد داد و علاوه بر دایر کردن یک مرکز جامع عرضه کتاب از بهترین ناشران ایران، بایستی برای خود یک پیوست فرهنگی تعریف کند و با سلسله برنامه‌های فرهنگی، درس گفتارها، نشست های نقد و بررسی کتاب، ارتباط‌گیری با هنرمندان و ناشران و... از یک کتابفروشی صرف به سمت یک مرکز فرهنگی تمام عیار سوق پیدا کند.
 
خودآموز تصریح کرد: از آنجا که در استان ایلام به دلیل فقدان شبکه توزیع مناسب کتاب، همواره با عدم دسترسی مردم به آثار منتشرشده نویسندگان و ناشران ایلامی مواجهیم، انتظار داریم که شهر کتاب به عنوان محل دائمی نمایشگاه کتاب استان زمینه عرضه آثار منتشرشده توسط نویسندگان و ناشران استان را به شکل مجزا فراهم کند.
 

وی افزود: امیدواریم از ظرفیت‌های شهر کتاب برای حمایت از ناشران استان نیز استفاده شود و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن حمایت از دایرشدن چنین مجموعه‌هایی فرهنگی، برای حمایت از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی اعلام آمادگی می‌کند.
 
شکیبا عزیزبیگی، مدیر شهر کتاب ایلام نیز ضمن معرفی خود و مراحل دو ساله‌ای که برای راه اندازی شهر کتاب و اخذ استانداردهای لازم طی شده عنوان کرد: برای اخذ نمایندگی شهر کتاب استانداردهای بالایی را باید فراهم می‌کردیم و تلاش زیادی داشتیم که شهر کتاب ایلام مکانی در خور و شأن مردم با فرهنگ استان باشد و یکی از اهداف راه اندازی شهرکتاب در ایلام تبدیل این مکان به عنوان مرجعی برای کتاب های ناشران، نویسندگان و شاعران استان بوده که در این راستا به زودی بخش مجزای کتاب‌های کُردی و ناشران ایلامی را در فضای شهر کتاب راه اندازی خواهیم کرد.
 

مسئول شهر کتاب ایلام افزود: در شهر کتاب ایلام ۱۰هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف برای بزرگسالان و ۲هزار عنوان کتاب برای کودکان و دیگر کالاهای فرهنگی وجود دارد و مجموعه شهر کتاب ایلام آمادگی همکاری با دستگاه‌های فرهنگی استان هم چون ادارات‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی و کتابخانه‌های استان برای توسعه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی دارد.
 
وی در پایان تصریح کرد: شهر کتاب ایلام از نظر کمیت و کیفیت یکی از مجموعه‌های مرجع در زمینه کتاب برای استان ایلام خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها