پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
3 شاعر زنجانی برگزیده کنگره بین‌المللی «اوره ک لر سرداری» شدند

3 شاعر زنجانی برگزیده کنگره بین‌المللی «اوره ک لر سرداری» شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، نخستین کنگره بین‌المللی شعر «اوره ک لر سرداری» به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی با ارسال 208 اثر برگزار شد.

آثار رسیده متعلق به شاعران برگزیده  از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل و شاعران ترک زبان از جمهوری آذربایجان و ترکیه بود که در این بین زنجانی‌ها خوش درخشیدند.

بر همین اساس طبق رای هیات داوران امیر رسولی، بهزاد بیات فرد و ناصر دوستی جزو 10 نفر برتر این کنگره شدند.

منصور کلامی‌فرد مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان زنجان نیز در این برنامه به عنوان مهمان ویژه به شعرخوانی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی و در مقام حضرت زهرا (س) پرداخت.

منصور کلامی‌فرد مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان زنجان در ارتباط با عناوین کسب شده توسط شاعران زنجانی گفت: کنگره برگزار شده از غنای شعری بالایی برخوردار بود و آثار ارسالی در حقیقت روایت ارادت اهالی شعر و ادب به سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه شاعران در قالب شعر مفاهیم ارزشی و در ابعاد مختلف زوایای زندگی این سردار پرافتخار را به نظم کشیدند، گفت: خوشبختانه در این جشنواره شاهد درخشش شاعران زنجانی بودیم و 3 عنوان به استان زنجان رسید.

کلامی‌فرد با اشاره برگزاری رویدادهای ادبی و محافل شعری در استان زنجان به منظور تعامل بیشتر شاعران و همچنین افزایش سطح شهر زنجان گفت: در همین ایام اخیر که در ایام فاطمیه قرار داشتیم و و سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی بود، چند جشنواره شعر در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های تخصصی از سوی انجمن‌های ادبی و سازمان بسیج هنرمندان و سایر ارگان‎‌های فرهنگی موجب ارتقای سطح شعر در استان شده است، تصریح کرد: در چند سال گذشته کتاب‌های پر محتوایی در قالب‌های مختلف شعری و به ویژه شعر آئینی چاپ شده است که اکثرا هم مربوط به شاعران جوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها