چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
نگاه استراتژیک سردار سلیمانی به تنش‌های منطقه‌ای/ نقش شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم تکفیری و صهیونیستی

سخنرانان حاضر در آئین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در اسپانیا، بر نگاه استراتژیک او به تنش‌های منطقه‌ای و نقش شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم تکفیری و تروریسم صهیونیستی در منطقه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا،‌ سه‌شنبه 14 دی‌ماه، آئین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در سالن اجتماعات مرکز اسپاسیو روندا در مرکز شهر مادرید برگزار شد.
 
این مراسم که با استقبال چشمگیر مخاطبان اسپانیایی همراه بود با قرائت پیام محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی محمدمهدی احمدی؛ رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا رسما آغاز شد. پس از آن حسن قشقاوی؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا به بیان نکاتی درباره رمز محبوبیت سردار سلیمانی در میان عموم ایرانیان و به‌ویژه نسل جوان پرداخت.
 
در ادامه دو سخنران اسپانیایی این مراسم، خوان آنتونیو آگیلار و کارلوس پاز که هر دو در فضای رسانه‌ای اسپانیولی‌زبان فعال و شناخته‌شده هستند، درباره وجوه مختلف شخصیت شهید سلیمانی و به‌طور ویژه نگاه استراتژیک او به تنش‌های منطقه‌ای و دکترین دفاعی‌اش و همچنین نقش او در مبارزه با تروریسم تکفیری و تروریسم صهیونیستی در منطقه سخنرانی کردند.
 
در پایان نیز ویدئوی سخنان دکتر خورخه وسترینخه؛ سیاستمدار کهنه‌کار اسپانیایی و استاد اسبق دانشکده علوم سیاسی دانشگاه کمپلوتنسه مادرید که به دلیل ناخوشی و بیماری نتوانسته بود در جلسه حضور یابد، برای حضار پخش شد.
 


این مراسم که از ساعت 11 صبح روز سه‌شنبه آغاز شده بود تا ساعت یک ادامه داشت. همچنین به دلیل اهمیت بالای آن، رخدادهای سالن برای مخاطبان اینترنتی در ایران و دیگر نقاط دنیا از طریق پلت‌فرم‌های وبیناری پخش شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها