چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
رونمایی از «مریض» در مشهد

کتاب «مریض» شامل داستان‌هایی بلند به قلم شهاب شاه‌عالمی با حضور حسین لعل بذری، لیلا صبوحی و عیسی شریعتی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، آیین رونمایی از کتاب «مریض» به قلم شهاب شاه عالمی شامگاه سه‌شنبه 14 دی‌ماه در محل خانه تجربه مشهد با حضور جمعی از نویسندگان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
 
حسین لعل بذری، نویسنده و منتقد ادبی «مریض» را دارای درون مایه‌ای با نگاه فلسفی و اجتماعی دانست و گفت: این کتاب جامه‌ی داستان را به خود گرفته ولازمه‌ی الزامات و دغدغه‌‌های جوانان امروزی را منتقل می‌کند.
 
وی ادامه داد: باتوجه به کم سن و سال بودن نویسنده کتاب، گسترش این نوع نگاه‌های فلسفی توسط جوانان مهم است و حرکت نویسنده در پیشبرد  اهداف درون ذهن خود، پیام  و ساختار مناسبی را می‌رساند.
 
 لعل‌بذری افزود: باید با کمک و نشان دادن حرکت درست روی ریل‌های  خلق اثر به این جوانان، ساختار نویسندگی جامعه را بالا ببریم.
 
در ادامه عیسی شریعتی منتقد و نویسنده نیز دیالوگ محور بودن را از ویژگی‎های مهم «مریض» برشمرد و گفت: زبان ساده و شفاف این کتاب را خاص و جذاب کرده و نویسنده توانسته از کلمات قدرتمند استفاده کند.
 


وی ادامه داد: هرکتابی با داشتن مخاطب و خواننده باارزش است و هر نویسنده زمانی مطلبی را می‌نویسد که پیامی را به معنای واقعی بر سفره خانواده‌ها بگذارد و به فراخور نوشته‌های کتاب مخاطب راجذب می‌کند.
 
شریعتی افزود: این کتاب تصور گفتگوهای روزمره را می‌رساند، تعلیق خاصی ندارد و بسیار رواست.
 
در این نشست همچنین شهاب شاه‌عالمی نویسنده جوان مشهدی مولف کتاب «مریض» بعد از خوانش بخشی از کتابش گفت: مریض در پنج فصل مجموعه داستان‌های بلندی است که بیشتر جنبه اجتماعی با موضوعات مختلف دارد.
 
وی در ادامه نمادگری در داستان‌هایش را مهم عنوان کرد و گفت: از ۱۳ سالگی نوشتن را با علاقه فراوان آغاز و هم‌اکنون همزادپنداری را با این کتاب درجامعه امروزی نشان دادم.
 
اضافه می‌شود کتاب «مریض» در 192 صفحه قطع رقعی دارای پنج داستان بلند است که به قلم شهاب شاه‌عالمی توسط نشر ایجاز سال گذشته در 300 نسخه منتشر شد. از نویسنده که متولد 1371 است پیش از این کتاب‌های «تراس» و «گودال» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها