دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
6 کتاب کودک و نوجوان در زنجان رونمایی می‌شود

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: ۶ عنوان کتاب شعر کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس در زنجان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، ایرج صادقی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ۶ عنوان کتاب شعر کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس در زنجان رونمایی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه نشست رونمایی از این کتاب‌ها به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: در این ویژه برنامه کتاب های «باغ شهر ما» و «مثل باد و ابر» از شهرام رفیعی؛ «امضای جعلی»، «سقا»، «صندوق قدیمی» و «نارنجک لپی» از لیلا عبدی رونمایی می شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: در این برنامه علاوه بر شعرخوانی در حوزه دفاع مقدس از شاعران برگزیده استان هم تجلیل خواهد شد.

صادقی از برگزاری نشست‌های مجازی شعرخوانی با همکاری مشترک چند استان خبر داد و گفت: در این نشست حسین رسولی، سیدضیاء موسوی، بهزاد بیات فرد، ابوالفضل ایمانی و منصور کلامی از زنجان، علیرضا نیکزاد از (استان آذربایجان غربی)، مرتضی طوسی و اورجعلی شهودی از (استان آذربایجان شرقی)، اطهر نیاری از ( استان اردبیل) و محمد شهادتی از ( استان قزوین) حضور داشتند.

صادقی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا اغلب برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی به صورت مجازی اجرا می‌شود، افزود: طی یک ماه گذشته 720 برنامه در قالب  ۸۰ نشست کتابخوان از جمله ۵۴ نشست کتابخوان مدرسه‌ای، ۱۴ نشست کتابخوان تخصصی و هفت نشست کتابخوان اختصاصی اجرایی شده است.

وی همچنین از برگزاری ۵۵ برنامه مسابقه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: ۱۶ جلسه نقد کتاب، ۳۰ کارگاه آموزشی و ۱۱ جلسه با همکاری محافل ادبی از دیگر برنامه‌هایی است که در یک ماه گذشته اجرایی شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه با فروکش کردن کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم اکنون همه کتابخانه‌های عمومی در استان فعال است، اضافه کرد: بخشی از اعضای کتابخانه‌ها به علت شیوع کرونا عضویت خود را تمدید نکرده بودند که در هفته‌های گذشته شاهد بازگشت این اعضا بودیم.

وی با اشاره به اینکه ماه گذشته به مناسبت هفته کتاب 4 کتابخانه عمومی در زنجان افتتاح شد، افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل افزایش سرانه فضای مطالعه است.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 100 باب کتابخانه عمومی در استان فعال است، اضافه کرد: بیش از 8.5 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که برنامه این اداره کل افزایش اعضا است.

صادقی همچنین منابع کتابخانه‌ای استان را بیش از یک میلیون و 200 هزار جلد اعلام کرد و افزود: البته اهدای کتاب نیز در استان بالاست و فقط در ایام کرونا 40 هزار کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها