یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
رونمایی از «ستاره سهیل» در شیراز

همزمان با هفته بصیرت و در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شب خاطره سرباز زهرایی در پاسداشت آن شهید بزرگوار و نکوداشت شهید زهرایی، سردار دلاور استان فارس، کتاب «ستاره سهیل» در شیراز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، این آیین امروز یکشنبه 12 دی‌ماه جاری با حضور پیکر پاک شهید جاویدالاثر علی‌اصغر شهبازی آغاز شد و با سخنرانی و خاطره‌گویی‌هایی درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آیین تشییع پیکر وی ادامه یافت.

در این آیین از کتاب ستاره سهیل نوشته مجید ایزدی که به زندگی سردار شهید محمد اسلامی‌نسب که رهبر معظم انقلاب وی را شهید زهرایی خوانده‌اند، رونمایی شد.

سردار شهید محمد اسلامی‌نسب، فرمانده گردان امام رضا (ع) از لشکر 19 فجر فارس، زاده بهمن‌ماه 1333 در شیراز است که چهارم دی ماه 1365، هنگام نبرد کربلای 4 در شلمچه به شهادت رسید.

در این آیین همچنین از فیلم مستند عکس‌ها، کاری از ابراهیم شیشه‌گر نیز رونمایی شد.

ابراهیم شیشه‌گر، تهیه‌کننده و کارگردان مستند عکس‌ها درباره این فیلم که به زوایای کمتر دیده و شنیده شده سفر یک روزه شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۲ بهمن سال ۹۶ می‌پردازد، گفت: عشق به سردار سلیمانی زمینه ساخت این مستند را در یک ماه با وجود همه گرفتاری‌ها، با کمک کسانی که عشق به سردار را در دل داشتند، بسازم.

مدیر خانه فیلمسازان انقلاب اسلامی استان فارس، بیان کرد: به دلایل همچون مسائل امنیتی، فیلم زیادی از این سفر در دسترس نبود، بنابراین تصمیم گفتیم روایت این سفر تاریخی را از زبان عکس‌ها بازگو کنیم و به همین خاطر عنوان این مستند داستان عکس‌ها انتخاب شد.

شیشه‌گر افزود: نیاز است تا رخدادهای گوناگونی که در استان رخ می‌دهد، در قالب فیلم ثبت و ماندگار شوند؛ از این رو خانه فیلمسازان انقلاب اسلامی استان فارس برای ساخت آثار چندرسانه‌ای آمادگی کامل را دارند.

کارگردان مستند عکس ها، ادامه داد: وقتی به جزییات این سفر وارد شدیم و خاطرات مردم را از ان سفر تاریخی شنیدیم، شخصیت مردمی سردار سلیمانی بسیار برایمان روشن تر شد. به مردم نیز توصیه می کنم تا این مستند را ببینند و قطعا با دیدن این مستند بیشتر می توان شخصیت مردمی سردار سلیمانی را شناخت.

یادآور می‌شود: کتاب ستاره سهیل را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها