یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
کتاب «اکولوژی سیاسی شهر» در ارومیه رونمایی شد

همزمان با برپایی نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان غربی، از کتاب «اکولوژی سیاسی شهر» تالیف میرنجف موسوی در ارومیه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان غربی، کتاب «اکولوژی سیاسی شهر» تالیف میرنجف موسوی، همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب استان به همت موسسه فرهنگی هنری چامه و چکامه حسام‌الدین چلبی با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عصر روز شنبه 11 دی‌ماه  در ارومیه رونمایی شد.
 
پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در ابتدای مراسم گفت: امور فرهنگی اداره کل در صدد این است که اکثر کارها را برون‌سپاری کرده و به موسسات فرهنگی بسپارد.
 
وی افزود: بحث درآمد و اشتغال از طریق موسسه‌های فرهنگی و هنری مهم بوده و از طریق برون‌سپاری می‌توان موسسه‌ها را از حالت غیرفعال و راکد درآورد و این دو مورد را عملی کرد.
 
کبیری، رییس دانشکده ادبیات ارومیه نیز در این مراسم با بیان اینکه پیام اصلی کتاب «اکولوژی سیاسی شهر» قدرت است، گفت: موضوع قدرت در این کتاب به‌خوبی مطرح شده و عنوان اکولوژی سیاسی شهر بحث قدرت در شهر است.
 
وی افزود: چگونگی و نوع موضوعات تصمیم‌گیری در مورد شهر، در این کتاب مطرح و مورد بحث قرار گرفته است.

میرنجف موسوی، مولف کتاب نیز با بیان اینکه زیربنای توسعه بسیاری از کشورها را فرهنگ تشکیل می‌دهد، گفت: متاسفانه هزینه در مورد مسائل فرهنگی کم است و مشکل ما این است که فرهنگ را کنار گذاشته‌ایم و در مورد مسایل دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنیم که اشتباه است.
 
وی افزود: فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و فقر بینش هم می‌آورد؛ باید بخشی از درآمد را به فرهنگ بخش‌های حاشیه‌نشین شهر اختصاص دهیم و این امر باید مورد توجه مسئولین حوزه فرهنگ و هنر قرار گیرد.
 
 

کتاب «اکولوژی سیاسی شهر» در موضوعات بوم‌شناسی سیاسی، بوم‌شناسی شهری، جامعه‌شناسی، توسعه پایدار شهری، جهانی شدن و شهرنشینی – ایران در اختیار علاقمندان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها