شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
«باغ رستگاری» در بازار کتاب

کتاب «باغ رستگاری» از برگزیدگان جایزه اُ. هنری(1986) با ترجمه زهره یاری و از سوی انتشارات کتاب نیستان به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «باغ رستگاری» مجموعه‌ای از داستان‌های برگزیدگان جایزه اُ. هنری در سال 1986 است که به تازگی با ترجمه‌ای از زهره یاری و از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسید. این کتاب در مجموعه کتاب‌های برگزیدگان جایزه ادبی اُ. هنری در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

در توضیح ناشر بر این مجموعه آمده است: ویلیام سیدنی پورتر ملقب به اُ. هنری که برای مخاطبان ایرانی بیش از هر چیز با داستان هدیه کریسمس شناخته شده است، یکی از مشهورترین داستان‌نویسان آمریکایی است که از دوران جوانی به صورت حرفه‌ای نویسندگی را آغاز کرد. وی در زمان حیات خود حدود ششصد عنوان داستان کوتاه تالیف کرد که زیبایی و تاثیرگذاری و سبک منحصر به فرد آن باعث شد حدود یک دهه پس از مرگ وی، شاگردان و جمعی دوستدارانش به منظور اعتلای هنر و حمایت و تشویق نویسندگان جوان اقدام به ایجاد جایزه‌ای با نام وی کنند که بیش از یکصد سال قدمت دارد.

این جشنواره که تخصصا بر ژانر داستان کوتاه تمرکز دارد، همه‌ساله به انتخاب سردبیری منحصر به فرد گزیده‌ای از داستان‌های کوتاه رسیده به دبیرخانه را انتخاب و در کتابی منتشر می‌کند. در میان سردبیران این کتاب طی سال‌های گذشته بر آن می‌توان به نام نویسندگان مشهوری چون آلیس مونرو نیز برخورد و بسیاری از نویسندگان صاحب سبک امروز ادبیات انگلیسی زبان از جمله مونرو، اووتس و… در زمره برگزیدگان و نیز نویسندگان منتخب این جایزه به شمار می‌روند.

«عمق» (برگزیدگان جایزه اُ. هنری 2001)، «ویرایش یازهم»(برگزیدگان جایزه اُ. هنری 1990)، «اینجا همه آدم‌ها این‌جوری‌اند»( برگزیدگان جایزه اُ. هنری 1997)، «سرگذشت دختران»( برگزیدگان جایزه اُ. هنری 2013)، «آخرین روز عجیب در لس‌‌آنجلس» (برگزیدگان جایزه اُ. هنری 2002) و «دوران طلایی دل‌شکستگی» (برگزیدگان جایزه اُ. هنری 2005) از جمله آثاری‌ست که پیشتر در مجموعه کتاب‌های برگزیدگان جایزه ادبی اُ. هنری انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.

کتاب «باغ رستگاری» از برگزیدگان جایزه اُ. هنری (1986)، در 260 صفحه، به قیمت 70 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه زهره یاری، به همت انتشارات کتاب نیستان به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها