چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
آغاز داوری آثار «کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر» از فردا

دبیرکل «کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» از حضور مشاهیر و برجستگان هنر کشور در داوری آثار این کنگره خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، حامد تقوایی دبیرکل «کنگره جهانی محمد (ص) در آئینه ادب و هنر» صبح امروز چهارشنبه 8 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: «کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» که از 21 اسفند 1399 با فراخوان آثار ادبی و هنری در هفت زبان و ۲۵ رشته ادبی و هنری در راستای چهره واقعی پیامبر رحمت (ص) به زبان هنر آغاز به کار کرد، در گام پایانی و داوری آثار است.

وی افزود: 5700 اثر از 40 کشور دنیا در دبیرخانه کنگره دریافت و از 2 آبان‌ماه جاری، داوری گام نخست آثار آغاز شد. 

دبیرکل «کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر» با اشاره به پیروی از شیوه‌نامه‌های بهداشتی مبارزه با کرونا، ادامه داد: هرچند داوری پایانی برخی رشته‌ها به بستر مجازی انجام می‌شود، در برخی رشته‌ها همچون خوشنویسی (نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته)، نقاشی‌خط، نقاشی و نگارگری داوران در شیراز گردهم خواهند آمد. 

وی یادآور شد: برگزیدگان داوری نخست، پس از فراخوانده شدن، اصل اثر خود را به دبیرخانه کنگره فرستادند که 9 و 10 دیماه جاری، داوری پایانی با حضور مشاهیر و برجستگان هنری کشور در شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد. 

به گفته تقوایی، داوری پایانی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشیخط، نقاشی و نگارگری این کنگره را محمدجلیل رسولی، علی‌اصغر تجویدی، علیرضا کریم‌پور، علی شیرازی، رضوان صادق‌زاده، مجتبی ملک‌زاده، محمد حیدری، احمد عبدالرضایی، عین‌الدین صادق‌زاده، قاسم احسنت،  حسین غلامی، مجید چیزفهم دانشمندیان، علیرضا تل‌جنگانی، سیدعلی فخاری، جلیل جوکار، اصغر جوانی، علی شیخی و رضا پورزرین انجام خواهند داد.

آیین پایانی این کنگره، پس از پایان داوری‌ها همزمان با مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) در 10 اسفندماه 1400 برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها