یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
جلد ششم کتاب «چهل رای، چهل تجربه» در یزد رونمایی شد

جلد ششم از مجموعه کتاب‌های «چهل رای چهل تجریه» با موضوع آرای بانکی در یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، جلد ششم از مجموعه کتاب‌های «چهل رای چهل تجریه» شامل آرای بانکی در دادگستری کل استان است به همت معاونت منابع انسانی دادگستری کل و با همکاری بانک ملی منتشر شد.

جلد ششم کتاب «چهل رای چهل تجریه» شامل ۴۰ رای از قضات صادرکننده رای در محاکم قضائی استان یزد در حوزه تخصصی آرای بانکی و در موضوعات حدود اصلی آزادی طرفین در انعقاد قراردادهای بانکی، بلوکه کردن قسمتی از مبلغ تسهیلات، قراردادهای رهن کلی و عمومی، توقیف وجه تسهیلات و تسویه وام قبلی، تعدیلی قضایی قرارداهای بانکی است.

اصلاح نرخ سود و اصلاح اجرائیه، تاثیر عدم امکان اجرای قرارداد بر صحت آن، مصرف مبلغ تسهیلات در موضوع تعیین شده، ادغام بانک در بانک دیگر، تعیین میزان بدهی قبل از سررسید وام، رعایت نرخ سود در قراردادهای بانکی، حق اشتراک سالیانه در عقد مرابحه، اصلاح یا ابطال اجراییه ثبتی، نحوه تسویه تسهیلات ارزی از دیگر آرای منتشر شده در این کتاب است.

در این کتاب حسین خانزاده به عنوان تدوین کننده و ویراستار و علیرضا حسین بیگی به عنوان ناظر علمی نقش آفرینی کرده‌اند و انتشارات فرافر در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه آن را به چاپ رسانده است.

مراسم رونمایی از جلد ششم کتاب«چهل رای، چهل تجربه» با حضور رئیس کل دادگستری استان، رئیس امور شعب بانک ملی استان و جمعی از مسئولان عالی قضائی استان،  تعدادی از قضات صادر کننده به میزبانی بانک ملی برگزار شد.

در سال 1400 تاکنون سه جلد از سلسله کتاب‌های «چهل رای، چهل تجربه» به همت معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان در موضوعات مختلف به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط