سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کتاب «باغ اُینه» در شیراز رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «باغ اُینه» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در مرکز فرهنگی سعدی شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری» دوشنبه شب (29 آذر) در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «باغ اُینه» که در مرکز فرهنگی سعدی برگزار شد، گفت: یکی از کارهای نهاد کتابخانه‌های عمومی و بالطبع آن در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان‌هاست، معرفی فرهنگ و گویش همان منطقه و جغرافیا است که بتواند این 2 مورد را خیلی خوب به مردم همان منطقه بشناساند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه در حوزه گویش شیرازی و معرفی آن فعالیت‌های خوبی شکل گرفته است، تاکید کرد: انجمن ادبی «بهار نارنج» در کتابخانه حافظیه فعال است و «غلام‌عباس خوشبخت» هم مسئولیت این انجمن را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه کتابی که امروز رونمایی شد، مجموعه شعر اشعار به گویش شیرازی بود که سروده وی است، تاکید کرد: در راستای حمایت از نویسندگان بومی این کتاب تهیه شد تا این اشعار را به مردم بیشتر معرفی کنیم.

در این مراسم «امیرهمایون یزدان پور»، شاعر  شیرازی، هم گفت: واژگان شیرازی نباید از بین برود مشکل از بین رفتن فرهنگ شیرازی به خاطر تقلید از نحوه صحبت فرهنگ مرکزنشین‌هاست و ما باید به فرهنگ شیرازی و شیرازی بودن افتخار کنیم چراکه شیراز منشا یک فرهنگ مثال زدنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها