دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
«مینیمالیسم» در بازار کتاب

کتاب «مینیمالیسم: ساده‌گرایی و زندگی بامعنا» نوشته جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدموس، با ترجمه آذین سرداری و از سوی نشر نون به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدموس در کتاب «مینیمالیسم: ساده‌گرایی و زندگی بامعنا» که با ترجمه‌ای از آذین سرداری و به همت نشر نون منتشر شده است، سعی دارند معنی تازه‌ای از چگونه زیستن را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

این دو نویسنده باور دارند که می‌شود با استفاده از مفهوم ساده‌گرایی و استفاده عملی از آن، به درک درستی از زندگی دست یافت، و در این شرایط است که افکار انسان به سمت خلاقیت، سرزندگی و آرامش پیش می‌رود.
در بخشی از این کتاب آمده است: «مینیمالیسم مفهومی است که با آن می‌توانیم چیزهای غیرضروری را دور بریزیم و برای چیزهای مهم‌تر جا باز کنیم.

این کتاب درباره شما و زندگی معنی‌داری است که می‌توانید داشته باشید. کل کتاب «مینیمالیسم» را می‌توان در یک یا دو روز ‌خواند، اما مطالب در هفت فصل کوتاه جمع‌بندی شده تا به‌راحتی در یک هفته، با خواندن یک فصل در هر روز، آن را تمام کنید. با این کتاب می‌توانید تغییر کنید، دوباره انتخاب کنید چه‌کسی باشید، و بهترین آدمی بشوید که قابلیتش را دارید، خود واقعی‌تان، آدمی پرشور، بامحبت، دلسوز و شاد.»

اینترپید ری‌دیو در معرفی این اثر می‌نویسد: «کتابی که همه منتظرش بودند.» و در توضیح آن آمده است:
«جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدموس، دو دوست صمیمی، در سی سالگی از شغل‌های کارمندی اما پردرآمدشان استعفا دادند، بخش اعظم وسایل شخصی‌شان را اهدا کردند یا دور ریختند و تمرکز خود را بر چیزهایی معطوف کردند که واقعاً اهمیت داشتند. این دو سال‌های متمادی و باطل مشغول کار بودند، پول خود را بی‌هدف خرج می‌کردند و به‌جای اینکه علایقشان را کشف کنند، با لذت‌های زودگذر سرگرم بودند. این‌ها نتیجه‌ای جز بدهکاری، افسردگی و نارضایتی در پی نداشت.
پس از چند رویداد متحول‌کننده، جاشوا و رایان مینیمالیسم را کشف کردند. آن‌ها به کمک مفهوم ساده‌گرایی توانستند از شر چیزهای اضافی خلاص شوند و روی پنج بُعد مهم زندگی تمرکز کنند: سلامتی، روابط، علایق، رشد فردی و مشارکت با دیگران.»

کتاب «مینیمالیسم: ساده‌گرایی و زندگی بامعنا» نوشته جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدموس، در 124 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه، به قیمت 49 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه آذین سرداری و از سوی نشر نون منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها