یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
آیین تودیع و معارفه مدیرکل ارشاد بوشهر برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با حضور سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و اهالی فرهنگ و هنر امروز در تالار لیان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تشریح عملکرد سه‌ساله خود در این اداره‌کل گفت: در این سه سال تلاش شد تا در پنج حوزه کاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر شامل حوزه فرهنگی و رسانه، هنری و سینمایی، پشتیبانی و مدیریت و منابع، قرآن و عترت و شورای پژوهشی و فرهنگ عمومی با برنامه‌ریزی و اتکا به خرد جمعی برنامه‌ها و فعالیت‌های جامع و خلاقانه‌ای با هدف توسعه فرهنگ و هنر استان و برقرار عدالت فرهنگی در این منطقه اجرایی شود.

فاطمه کرم‌پور در ادامه با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های صورت‌گرفته در بخش فرهنگی به‌ویژه حوزه کتاب ادامه داد: در طول این سه سال برنامه‌های خوبی در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان بوشهر اجرایی شد که دستاوردهای نیکی برای این حوزه و فعالان این بخش به همراه داشته است.

وی افزود: برگزاری جایزه کتاب سال بوشهر برای نخستین بار در سال 98 در استان پایه‌ریزی شد. همچنین استان بوشهر در سال جاری موفق شد عنوان دبیرخانه برتر جام باشگاه‌های کتابخوانی را از آن خود کند. افزون بر این در همه رویدادهای کتاب‌محور و معتبر کشوری فعالان و نویسندگان و فرهیختگان بوشهری با کسب عناوین برتر این جشنواره‌ها موجب درخشش نام بوشهر در کشور شدند.

کرمپور در پایان یادآور شد: امیدوارم در دوره مدیریت آقای افروغ در این اداره‌کل شاهد توسعه روزافزون استان بوشهر در حوزه‌های فرهنگی و هنری باشیم.   

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین معارفه عبدالرحیم افروغ نیز گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید صادق گنجی (رایزن فرهنگی ایران در پاکستان) به تشریح رویکرد وزارت ارشاد در انتخاب مدیران کل استان‌ها پرداخت و گفت: دولت سیزدهم، دولت مردمی و انقلابی است؛ به این معنا که در کارها خودرای نباشیم؛ بلکه به انجمن‌ها و هنرمندان و فعالان فرهنگی هنری اعتماد کرده و کارسپاری کنیم.

سیدمحمد هاشمی تصریح کرد: وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ دنبال ارزش‌های انقلابی بوده؛ اما منظور از ارزش‌های انقلابی تنگ‌نظری‌ها نیست و کار برای ارزش‌های بومی و فرهنگ فولکلور جزء ارزش‌های انقلابی است.

وی بیان کرد: میثاق، میعاد و عهد وزارت فرهنگ و ارشاد با مدیرکل در حکم انتصاب وی آمده است که باید در دستور کار جدی او  باشد. خوشبختانه بوشهر یکی از استان‌هایی است که در حوزه فرهنگ و هنر بسیار پرمهره و مستعد است که از فرهنگی غنی و ارزشمند برخوردار است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد: تمام تلاش ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که کم‌کم شیب کارهای فرهنگی را به سمت استان‌ها هدایت کنیم. از تلاش‌های ارزنده فاطمه کرم‌پور در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سه سال اخیر قدردانی می‌کنیم که در این مدت با پشتکار و شهامت امورات فرهنگی این منطقه را مدیریت کرد و اکنون از عبدالرحیم افروغ مدیر جدید این اداره‌کل هم انتظار می‌رود که بر اساس 12 محوری که در حکم مدیریت وی لحاظ شده است، خالصانه و دلسوزانه به توسعه فرهنگ و هنر با پاسداشت ارزش‌های انقلابی و اسلامی این سرزمین اهتمام بورزد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در آیین معارفه خود تاکید کرد: دولت جوان و حزب‌اللهی مهم‌‌ترین قله گام دوم انقلاب است. مهم‌ترین مساله‌ای که در اولین حرکت خودمان در پی تحقق آن خواهیم بود. بی‌شک فرهنگ زیربنای تمام آمال و تمدن بشری است.

عبدالرحیم افروغ در پایان گفت: فرهنگ مقوله‌ای است که بشریت در پست و هر جایگاهی در شکل‌گیری آن نقش دارند و ما به‌عنوان دستگاه سیاستگذار باید ریلی را تعریف کنیم که همه بتوانند به‌ شکل صحیحی در آن به ایفای  نقش بپردازند.

در پایان یادآوری می‌شود، با اهدای لوح تقدیر به فاطمه کرم‌پور از تلاش‌های وی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و حکم مدیریت این اداره‌کل به عبدالرحیم افروغ اعطا شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها