یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
«میترا» خواندنی شد

نمایشنامه «میترا» نوشته محمدباقر نباتی‌مقدم از سوی نشر عنوان به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ محمدباقر نباتی‌مقدم در نمایشنامه «میترا» که به همت نشر عنوان به چاپ رسیده است، داستان خانواده‌ای سنتی را تصویر می‌کشد. پدر خانواده فوت شده و بازماندگان به خاطر حرف‌هایی که از دیگران می‌شنوند، گمان می‌کنند طلسم شده‌اند.

در توضیح ناشر آمده که میترا یک نمایشنامه با شخصیت‌های گوناگون است و ماجرای آن حول شخصیت‌های اصلی یعنی میترا و نیما و زندگی عاشقانه این دو جوان عاشق‌پیشه جریان دارد. نیما از علاقه و عشق پدرش به حافظ سخن می‌گوید و در جای‌جای نمایشنامه به حافظ و گرفتن فال حافظ توجه بسیاری شده است.

میترا و نیما خیلی سرمست و خوشحال به عمارت تاریخی باشکوه قدیمی وارد می‌شوند و نیما با شمعی روشن و کتابی در دست کنار میترا که بر روی زمین نشسته، می‌نشیند و به او نگاه می‌کند. نمایشنامه به این شکل و در این عمارت آغاز می‌شود.
 
در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«فریدون: بچه که بودیم سر هر بچگی‌ کارمون زار بود. حالا طرف آبروی کل فامیل رو هم ببره فرمان می‌آد پرحرفی بسه! باشه لالمونی می‌گیریم...
کتایون: خان‌داداشم نذر کرده اطعام کنه فقرا رو...
جهانگیر: دخترعموها پرسون بودند که...
خانم بزرگ: دخترعموها غلط کرده‌ن... گفتم که مراسم تمام شده...
همه سعی می‌کنند خودشان را از تیررس خانم‌بزرگ دور کنند و بروند سراغ کاری. ملاحت آرام درِ گوش خانم‌بزرگ چیزی می‌گوید.
خانم‌بزرگ از درز نادیده‌ای در لباسش شش کلید سنجاق‌شده به تکه پارچه زمختی را درآورده و می‌دهد دست ملاحت.»

کتاب «میترا» نوشته محمدباقر نباتی‌مقدم، در 62 صفحه، به قیمت 24 هزار تومان، با شمارگان 770 جلد، در قطع پالتویی و جلد شومیز، از سوی نشر عنوان به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها