یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
آیین یلدا از کهن روزگار تا به امروز بررسی می‌شود

نشست «آیین یلدا از کهن روزگار تا به امروز» نگاهی فرهنگی، تاریخی و ادبی به جشن کهن یلدا دوشنبه 29 آذر ماه ساعت 20 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست «آیین یلدا از کهن روزگار تا به امروز» نگاهی فرهنگی، تاریخی و ادبی به جشن کهن یلدا دوشنبه 29 آذرماه ساعت 20 برگزار می‌شود.

در این نشست که توسط موسسه نیمروز، خانه اندشمندان علوم انسانی، هفته‌نامه امرداد، انجمن ایران‌شناسی ایران، اتحادیه انجمن‌های علمی تاریخ و انجمن علمی تاریخ دانشگاه شهید بهشتی، به مناسبت فرخندگی آیین کهنِ یلدا برگزار می‌شود، از زوایای گوناگون فرهنگی، تاریخی و ادبی آیین یلدا بررسی می‌شود تا این سنت دیرینه گرامی داشته شود.

سخنرانان و موضوعات سخنرانی از این قرارند: سیدرضا حسینی «جشن‌های ایرانی در متون کهن بلخی، سغدی و دیگر زبان‌های ایران شرقی»، غفران بدخشانی: «جایگاه شاعرانی چون فردوسی، حافظ و مولانا در ادبیات افغانستان و حافظ خوانی»، خداداد رضاخانی: «سابقه کهن آیین یلدا در اسناد و شواهد برجای مانده تاریخی» و حجت زمانی: «آیین یلدا و جایگاه آن در آثار کهن منظوم و منثور شاعران و نویسندگان فارسی زبان» همچنین دبیر این نشست شایان ریحانی است.

این نشست دوشنبه، ۲۹ آذرماه ساعت ۲٠ به وقت ایران در لایو اینستاگرام موسسه نیمروز: @nimruz.ir برگزار خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها