سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
سومین وب‌نشست اصطلاح‌شناسی و واژه‌گزینی برگزار می‌شود

وب‌نشست «مکاتب و رویکردهای اصطلاح‌شناسی» از سری نشست‌های تخصصی اصطلاح‌شناسی و واژه‌گزینی با سخنرانی فرشید سمائی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ سومین وب‌نشست از سری نشست‌های تخصصی اصطلاح‌شناسی و واژه‌گزینی با عنوان «مکاتب و رویکردهای اصطلاح‌شناسی»، ساعت 18 تا 20، چهارشنبه، (24 آذرماه) با سخنرانی فرشید سمائی و با همکاری مرکز نشر دانشگاهی و فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

اصطلاح‌شناسی در قرن بیستم مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته است. پیدایش و تکوین این علم نتیجه تحولات تاریخی علم از قرن نوزدهم و اهمیت مطالعه زبان به مثابه انگاره‌ای جدید از ابتدای قرن بیستم است. این حوزه امروزه به مرحله گسترش و رونق و ورود به صنعت زبان رسیده است: طراحی دادگان‌های اصطلاح‌شناختی، تهیه پیکره‌های زبانِ علم، ساخت نرم‌افزارهای استخراج اصطلاحات، طراحی گنجواژه‌ها و کاربرد هستی‌شناسی در فهم نظام دانش از دستاوردهای این علمِ نظری‌ـ‌کاربردی است.

اصطلاح‌شناسی از حدود سال‌های دهه سی میلادی قرن بیستم تا امروز، تحت‌تاثیر رخدادهای سیاسی‌تاریخی قرار داشته است. بررسی مکاتب اصلی و رویکردهای نوین اصطلاح‌شناسی راهی است برای پژوهش در حوزه تحولات معرفت‌شناختی این علم و مسیری است که می‌توان در بررسی تحولات سایر علوم نیز از آن بهره برد.

لینک شرکت در وب‌نشست به آدرس https://online.itland.org/b/37g-o0u-vbz-btm است. شرکت در جلسه، آزاد و رایگان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها