سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
وبینار «نگرشی نو به مدیریت بحران سازمانی» برگزار می‌شود

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد با همکاری معاونت پژوهش و فناوری و آموزشی کارکنان دانشگاه خوارزمی به مناسبت هفته پژوهش، وبینار «نگرشی نو به مدیریت بحران سازمانی» را به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

فائزه فرهودی، دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ عنوان کرد: این وبینار  با موضوع «نگرشی نو به مدیریت بحران سازمانی» روز چهارشنبه 24 آذرماه از ساعت 10 تا 12 به صورت آنلاین  برگزار می‌شود.
 
مدیر عامل موسسه فرهنگی مدیریت دانش فارابی با بیان این که این وبینار علمی به صورت رایگان برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است؛ گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این وبینار علمی می‌توانند به نشانی https://workshop.khu.ac.ir/ برای ثبت نام و دریافت گواهی مراجعه کنند. همچنین مخاطبان می‌توانند برای ورود به کارگاه به لینک  https://vc3.khu.ac.ir/b-talk/ مراجعه کنند. 
 
مدیر عامل موسسه فرهنگی مدیریت دانش فارابی درباره سرفصل‌های این وبینارعنوان کرد: تعاریف مربوط به بحران، مدیریت بحران و نظام مدیریت بحران؛ بحران در سازمان‌ها با تکیه بر دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی و پژوهشی ازجمله سرفصل‌های این وبینار هستند.
 
وی افزود: بومی‌سازی مدیریت بحران، بحران‌های پنهان و نگرش نو به فرآیند مدیریت بحران در سازمان‌ها و تبیین الگوی بومی مدیریت بحران در کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی ازسرفصل‌های  دیگری هستند که در این وبینار علمی مورد بررسی قرار می‌گیرند.  
 
 این دکترای علم اطلاعات و دانش‌شناسی درباره ضرورت برگزاری این وبینار عنوان کرد: بحران‌ها در سازمان‌ها همیشه بحران‌های طبیعی مثل سیل، زلزله و آتش آتش سوزی نیستند بلکه یکسری بحران‌ها وجود دارند که به صورت پنهان در تمام سازمان‌ها وجود دارد و در طول زمان ظاهر می‌شود و آسیب‌های آن غیر قابل جبران است و سازمان‌ها را با خطرات و دشواری‌های فراوانی مواجه می‌کند.
 
 
وی افزود: ضروری است از قبل باید برای مدیریت چنین بحران‌هایی تدابیری اندیشیده شود و قبل از این‌که سازمان‌ها به خصوص مراکز علمی، اموزشی و پژوهشی دچار آسیب‌های جبران ناپذیر شوند،برای مدیریت این بحران‌ها ، راهکارهای ضروری در نظر گرفته شود.
 
 فرهودی تاکید کرد: بهتر است الگوی مدیریت بحران سازمانی، تبیین و  در خط مشی اصلی سازمان‌ها گنجانده شود. همچنین ضروری است بخشی به عنوان مدیریت بحران در تمام سازمان ها ایجاد شود و تیم حرفه‌ای مدیریت بحران در تمام سازمان‌ها تعیین شده و آموزش داده شوند.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها