سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
موفقیت مترجم شیرازی در دو جشنواره بین‌المللی

جمشید آراسته مترجم کتاب «تایپوگرافی مجازی» برگزیده بخش پوستر جشنواره‌های جهانی پوستر ماه در سوئیس و قدس در ترکیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در جشنواره بین‌المللی پوستر «ماه» سوئیس که با موضوع رنگ‌های پنهان‌ماه برگزار شد، پوستر این هنرمند شیرازی که با بهره‌گیری از داستان نانّا خدای ماه و اندیشه و خرد در فرهنگ بین‌النهرین متعلق به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد تصویرسازی شده است در میان برگزیدگان بخش نمایشگاهی قرار گرفت.
 
این جشنواره با هدف شناخت بیشتر فرهنگ‌ها و‌ ملل مختلف از نقش و جایگاه ماه در افسانه‌ها و سنت‌ها برگزار شد و کار انتخاب آثار برگزیده را داورانی از کشورهای ایتالیا، سوئیس، کره‌جنوبی، چین، اندونزی و ایران به عهده داشتند.
 
همچنین وی با شرکت در جشنواره جهانی پوستر قدس با شعار «آزادی قدس» که با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر دنیا در کشور ترکیه برگزار شد در میان برگزیدگان بخش نمایشگاهی قرار گیرد. این نمایشگاه در حال حاضر در محل دانشگاه ترکیه معرض نمایش عمومی قرار گرفته است.
 
جمشید آراسته عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان فارس و در حال حاضر عضو هیئت علمی و مدیر گروه  کارشناسی ارشد ارتباط تصویری دانشگاه ارم شیراز است.
 
یادآور می‌شود: جمشید آراسته در سال 1395 کتاب تایپوگرافی مجازی را ترجمه و به بازار نشر ارائه کرد که اثری از «ماتیاس هیلنر» است و انتشارات آبان آن را به چاپ رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها