پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
رونمایی از چند عنوان کتاب در کنفرانس مریوان‌شناسی

در «کنفرانس ملی مریوان‌شناسی» از چند عنوان کتاب، نوشته نویسندگان استان کردستان رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اولین کنفرانس ملی مریوان‌شناسی در تاریخ 18 و 19 آذرماه سال جاری(1400) در مریوان برگزار خواهد شد. این کنفرانس توسط انجمن فرهنگی ادبی مریوان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان برگزار می‌شود.


رحمان هوشیاری  یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری کنفرانس به خبرنگار ایبنا گفت: بر اساس فراخوان منتشرشده و موضوعات داخل فراخوان، 60 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسید که 20 مقاله برای ارائه در دو روز کنفرانس انتخاب شد. این مقالات در 5 شاخه تبارشناسیِ «کلمه مریوان»، تاریخ و باستان شناسی، هنر، رسانه و فرهنگ و اقتصاد گردشگری ارائه خواهد شد.

هوشیاری با اشاره به  رونمایی از چند عنوان کتاب در بخش جنبی کنفرانس گفت: رونمایی از کتاب «رشته کوردواری» نوشته عثمان صمدی، کتاب شعر «تلقین دم مرگ» نوشته آمنه رحیمی و همچنین «مجموعه مقالات کنفرانس مریوان‌شناسی» ازجمله برنامه‌های این کنفرانس است.
 
او در ادامه افزود: این کنفرانس با حضور مهمانانی از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود. برنامه‌های جنبی برای آن تعبیه شده که شامل برنامه‌های سنتی و محلی «هلپرکه» و بیان خاطرات وضعیت شهر مریوان در دهه‌های 30 و 40 شمسی از جانب چند نفر از شخصیت‌های شهر مریوان خواهد بود. همچنین نمایشگاهی از عکس‌های قدیمی مریوان مربوط به دهه های 30، 40 و 50 از وضعیت اماکن ، پوشش و وضعیت شهر مریوان برگزار می‌شود. درکنار آن نمایشگاهی از آثار حجمی هنرمند مریوانی، «عمر پزشک» در بخش جنبی کنفرانس به نمایش درخواهد آمد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها