شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
سومین جشنواره داستان‌نویسی شهید مدرس فراخوان داد

فراخوان سومین دوره جشنواره داستان‌نویسی شهید مدرس با عنوان «ماه مجلس» با محتوای آثار ویژه گروه سنی کودک منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، فراخوان سومین دوره جشنواره داستان‌نویسی شهید مدرس با عنوان (ماه مجلس) همزمان با رونمایی پوستر آن توسط رئیس مجلس در کاشمر منتشر شد.

این جشنواره به همت موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی با همکاری انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) برگزار می‌شود.

موضوع اصلی فراخوان سومین دوره جشنواره داستان‌نویسی شهید مدرس با عنوان «ماه مجلس» برگرفته از زندگی، ویژگی‌های شخصیتی و عملکرد شهید مدرس به عنوان الگو با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جامعه باید باشد و همچنین موضوعاتی چون سیره عملی، سبک زندگی، ویژگی‌های شخصیتی (شهامت و شجاعت، ساده زیستی، آزادگی قناعت و...) ایام زندگی، تبعید، تحصیل، شهادت و زیارتگاه شهید مدرس نیز مورد تایید است.

جوایز این دوره برای نفر اول 30 میلیون ریال، نفر دوم 20 میلیون ریال و نفر سوم 10 میلیون ریال است و به 10 نفر منتخب هیات داوران نفری 3 میلیون ریال هدیه تقدیم می‌شود.

آثار ارسالی به این جشنواره باید در قالب ادبیات کودک باشد و شرکت‌کنندگان محدودیت سنی ندارند البته از هر شرکت‌کننده حداکثر دو اثر مستقل پذیرفته می‌شود.



تعداد کلمات اثر از 400 تا  1000 کلمه باشد و اثر ارسالی نباید قبلاً در مجموعه داستانی فردی یا جمعی به صورت کتاب یا نشریات، ویژه‌نامه‌ها و جشنواره‌ها منتشرشده باشند.

بر اساس اعلام دبیرخانه سومین دوره جشنواره داستان نویسی شهید مدرس با عنوان (ماه مجلس) داستان‌های منتخب ویرایش شده و به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

یادآور می‌شود شهید آیت الله مدرس برجسته‌ترین نماینده ای است که در آغازین سال‌های مشروطه، از دوره دوم تا پایان دوره ششم در مجلس شورای ملی حضور داشت. این مجاهد نستوه با اقدامات و عملکرد خود در مقابل استبداد و استعمار، نامی جاودان بر جای گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها