پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
نقد و بررسی کتاب گلاره عباسی با حضور مصطفی مستور

رمان «مریلین مونرو سر جردن»، اثر گلاره عباسی با حضور کارشناسان ادبی در شهرکتاب الهیه نقد و بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این برنامه که با حضور مصطفی مستور، احمد ابوالفتحی و کیوان کثیریان برگزار می‌شود، کارشناسان به نقد و بررسی رمان گلاره عباسی می‌پردازند.

در توضیحی بر این اثر آمده است که «گلاره عباسی در «مریلین مونرو سرِ جردن» به تنهایی‌های یک زن افسرده‌ی خانه‌دار عینیت بخشیده است. روایت عباسی در ارائه‌ی اطلاعات به مخاطب، مقتصدانه و هوشیارانه عمل می‌کند. ما لا‌به‌لای روایت‌ مملو از تلاطم‌های درونی زنی که میل داشته بازیگر سینما شود، زنی که زیبا بوده، زنی که در اجتماع فعال بوده و حال هیچ‌کدام این‌ها نیست و در عوض در دو قطب شیدایی و افسردگی دست‌وپا می‌زند، به خطری که سلامتی این زن را تهدید می‌کند، پی می‌بریم و دلمان می‌خواهد برای او کاری کنیم. ما می‌دانیم که این زن بدحال است؛ اما آیا اطرافیان این زن به بدحالی او واقف خواهند شد؟ باید خواند و دید.
 
گلاره عباسی که خود بازیگر سینماست، در اثرش به‌خوبی توانسته از عناصر سینمایی بهره‌ی روایی ببرد. او پیش از آنکه به بازیگری روی بیاورد، نویسنده بوده و چندین داستان کوتاه از او در نشریات مختلف منتشر شده بود. نسخه‌ی اولیه‌ی این رمان کوتاه هم حاصل تلاش‌های نوشتاری او در انتهای دهه‌ی هشتاد شمسی است و در دهه‌ی نود بارها بازنویسی شده است.

این کتاب که از سوی نشر نیماژ منتشر شده است در مدت کوتاهی به چاپ دوم رسید و به زودی چاپ سوم آن نیز روانه کتاب‌فروشی‌ها خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند از ساعت 16 الی 18 روز جمعه (12 آذرماه) به شهرکتاب الهیه واقع در خیابان الهیه، خیابان مریم شرقی، پلاک 77 مراجعه کنند. این مراسم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و الزامی است که مخاطبان برای حضور در مراسم ماسک به صورت داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها