شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
«تو شجاعی فرمانده» یک جورهایی حاصل کشف و شهود بود!

احمد اکبرپور نویسنده ادبیات کودک و نوجوان از انتشار جدیدترین کتابش با عنوان «تو شجاعی فرمانده» خبر داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، این کتاب که توسط نشر افق منتشر شده، در ادامه‌ی کتاب موفق «شب به خیر فرمانده» نوشته شده و اکبرپور حدود 2 سال پیش، از انتشار قریب‌الوقوع آن خبر داده بود.

او در این خصوص گفته بود: داستان این کتاب، با همان شخصیت‌ کتاب «شب به خیر فرمانده» پیش می‌رود با این تفاوت که در «شب به خیر فرمانده» داستان در زمانی می‌گذرد که پدر پسرک به خواستگاری رفته و او شاکی است. اما در کتاب «تو شجاعی فرمانده» شب عروسی است و پسرک می‌خواهد فرمانده‌ها و نیروهایش را جمع کند تا عروس را دستگیر کنند.

حالا نویسنده کتاب «قطار آن شب» در پیامی که به بهانه انتشار این کتاب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده در خصوص شکل‌گیری ایده و نگارش «تو شجاعی فرمانده» نوشته است:
«بیست سالی از چاپ «شب‌ به‌ خیر فرمانده» می‌گذرد. کتاب جوایزی گرفت و ترجمه شد و توی این سال‌ها بارها دوستانم خواستند که یک‌جورهایی ادامه آن را بنویسم؛ یا به شکل مستقل با شخصیت‌های آن کتاب. پارسال توی فرودگاه مهرآباد منتظر پرواز بودم که سوژه این کتاب آمد! منظورم این‌که خودش آمد و خوب و بدش به گردن کشف و شهود و این چیزا. سپاس از جناب رضا هاشمی‌نژاد و خانم آتوسا صالحی و دوستانم در نشر افق.»

اکبرپور در این پست به «شب ‌به ‌خیر فرمانده» و موفقیت‌های آن اشاره‌ای گذرا کرده است که دقیق‌تر می‌توان به آن پرداخت: «این کتاب به زبان‌های چینی، کره‌ای، ترکی و انگلیسی چاپ شد و به عنوان برگزیده یونیسف، برگزیده شورای کتاب کودک و برگزیده جشنواره ربع قرن دفاع مقدس نیز معرفی شد و دیپلم نمایشگاه کتاب تصویری بلونیا 2015 و اجازه ورود به فهرست کتاب‌های برجسته نوجوانان با نیازهای ویژه، را کسب کرده است.»

انتشارات افق در معرفی «تو شجاعی فرمانده» در تارنمای رسمی خود نوشته است: «تو شجاعی فرمانده از جمله آثار احمد اکبرپور است که تصویرگری آن را نرگس محمدی بر عهده داشته است. «تو شجاعی فرمانده» ادامه داستان «شب به خیر فرمانده» است؛ داستانی لطیف و معصومانه درباره‌ی مفهوم تغییر و پذیرش آن در زندگی که صلح و دوستی را ترویج می‌کند و به کودکان نشان می‌دهد چگونه باید با جاهای خالی آدم‌های عزیز کنار آمد و چگونه باید غم و فقدان را پذیرفت و همدلی کرد»

این کتاب که نرگس محمدی آن را تصویرگری کرده، در ژانر کتاب‌های تصویری است. در این ژانر نویسنده و تصویرگر دست به دست هم می‌دهند تا کودکان را به دنیای داستان ببرند و بزرگ‌ترها را به دنیای کودکی.

«تو شجاعی فرمانده» در 24 صفحه، قطع رحلی و با قیمت 45 هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها