سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
رونمایی از آثار جدید دفتر فقه معاصر حوزه‌های علمیه

آیت‌الله محمدمهدی شب زنده‌دار در برنامه رونمایی از آثار دفتر فقه معاصر حوزه‌های علمیه گفت: در شرایط فعلی از حوزه‌های علمیه، انتظار تحول می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، طی مراسمی با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و آیت‌الله محمدمهدی شب زنده‌دار عضو فقهای شورای نگهبان، از کتاب «فقه پزشکی» از دروس آیت‌الله محمد قائنی، «فقه پول» از آیت‌الله محمدتقی شهیدی، «فقه بورس و اوراق بهادار» از آیت‌الله علی عندلیبی، «فقه عقود مستحدثه» در ۳ جلد از دروس آیت‌الله حسین شوپایی و دو عنوان فقهی از آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی، که به کوشش دفتر فقه معاصر حوزه‌های علمیه به چاپ رسیده است، رونمایی شد.
 
آیت‌الله شب زنده‌دار در این برنامه گره‌گشایی از موانع بر سر راه فقه را از جمله ضرورت‌های امروز حوزه‌های علمیه به شمار آورد و گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران که با مجاهدت‌های حضرت امام (ره) و ملت ایران حکومت اسلامی شکل گرفت، این سوال از حوزه‌های علمیه مطرح می‌شود که در بخش فقاهت، حوزه‌های علمیه چه برنامه و طرحی برای گره‌گشایی از معضلات ارائه خواهد داد.
 
وی تربیت نیروهایی کارآمد و پاسخگو را به عنوان یک مطالبه از حوزه‌های علمیه برشمرد و بیان کرد: طلاب و دانش آموختگانِ حوزه‌های علمیه باید صلاحیت و مرجعیت علمی داشته باشند و حوزه‌های علمیه باید از نظر مواد تدریس، مورد بازنگری عمیق و جدی قرار بگیرند.
 
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در شرایط فعلی از حوزه‌های علمیه، انتظار تحول می‌رود و قهراََ بخش مهمی از این روند تکامل، ناظر به مطالباتی است که بیان شد.
 
وی دسترسی به اطلاعات مختلف را لازمه ارائه راهکارها دانست و یادآور شد: اینگونه فعالیت‌ها، مورد عنایت توجه و راهنمایی بزرگان و مراجع معظم تقلید قرار گرفته و رهبر معظم انقلاب از این کارها، بسیار ابراز رضایت نموده است.
 
عضو فقهای شورای نگهبان ضمن تشکر از مساعدت آیت‌الله اعرافی، پشتیبانی‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه را اثرگذار خواند و تاکید کرد: شایسته است حوزه علمیه بتواند ضمن طراحی و پیشنهاد، راه حل‌ها و راهکارهای مناسب برای مسائل مختلف ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها