سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی دادگستری یزد

مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی دادگستری یزد با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی دادگستری یزد روز سه‌شنبه 9 آذرماه با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

محمدرضا عرشیان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد در این مراسم گفت: در راستای پیشبرد جامعه به سوی پیشرفت و داشتن جامعه‌ای پویا و متکامل، ترویج فرهنگ کتابخوانی مورد تاکید است.

وی افزود: با ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توان به سمت برپایی تمدن نوین اسلام و جامعه دینی گام موثری برداشت.

این مقام قضایی به تبیین جایگاه کتاب در فرهنگ اسلامی پرداخت و گفت: جایگاه دانش و آگاهی، مطالعه و آموختن و همچنین به روز بودن در دین مبین اسلام یک آموزه فراگیر و اساسی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) که آسایش و آرامش انسان را در کتاب خواندن است بیان کرد: کتاب و کتابخوانی چنان دارای اهمیت است که بزرگان دین و همچنین اهالی فن مطالعه بر  آن تاکید دارند و آن را غذای روح می‌دانند.

عرشیان اختصاص دادن ساعاتی از شبانه‌روز را برای مطالعه ضروری دانست و ابراز کرد: با توجه به جایگاه علم و دانش در فرهنگ غنی ایرانی و دین مبین اسلام، زمینه‌سازی برای ایجاد فرصتی برای مطالعه و اُنس با کتاب بسیار مهم است.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم گفت: دادگستری استان یزد در جشنواره فرهنگی کتاب و کتابخوانی جزو دستگاه‌های برتر مروج فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور شد.

وی افزود: دادگستری استان یزد جز دستگاه‌های حامی کتابخوانی در راستای تحقق فرهنگ سازمانی کتاب و کتابخانه است.

این مقام مسئول گفت: به منظور ایجاد تحول فرهنگ سازمانی در یک مجموعه داشتن کارکنان و کارشناسان کتابخوان ضروری است.

در ادامه رقیه دوست فاطمیها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد بیان کرد: کتابخوانی سنگ بنای آگاهی‌بخشی و فرهنگ سازی برای عموم جامعه است و برنامه کتابخوان، یک فرصت مناسب و ارزشمند و یک ظرفیت خوب برای ترویج و نهادینه‌سازی این فرهنگ محسوب می‌شود.

وی افزود: توجه به سرمایه‌های اجتماعی از جمله سرمایه جوانان و خانواده در حوزه فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مهم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد اهتمام دستگاه قضایی استان به کتاب و کتابخوانی را قابل تقدیر دانست و گفت: وقتی دستگاهی که رسالت اصلی آن فصل خصومت و رسیدگی به دعاوی در یک اقدام فرهنگی جز دستگاه‌های پیشگام در ترویج کتاب و کتابخوانی قرار می‌گیرد، قابل تقدیر و ستایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط