دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
دوره آموزشی حافظ‌خوانی در ابهر برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به برگزاری دوره آموزشی روانخوانی و دكلمه غزليات حافظ در ابهر گفت:کارگاه آموزشی ادبی حافظ‌خوانی ويژه كودكان و نوجوانان به صورت دوره‌های یک‌ماهه برگزار می‌شود.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به علاقه‌ای که ایرانیان به شعر و ادبیات دارند، برنامه‌های متعددی در این باره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی روان‌خوانی و دكلمه غزليات حافظ در ابهر گفت: این دوره در فرهنگسرای نور ابهر با تدريس ليلا احدی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ابهر برگزار می‌شود. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر افزود: کارگاه آموزشی ادبی حافظ‌خوانی ويژه كودكان و نوجوانان به‌صورت دوره‌های یک‌ماهه و به‌گونه جلسات هفتگی یک‌ساعته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برگزاری کلاس‌های حافظ‌خوانی گفت: شیوه برگزاری کلاس‌ها به این شکل است که در هر جلسه یکی از غزلیات دیوان حافظ به شرکت‌کنندگان جهت روان‌خوانی و خوانش با لحن زیبا آموزش داده می‌شود.

صادقی به سایر برنامه‌های ادبی شهرستان گفت: خوشبختانه با همکاری بخش‌های ادبی شهرستان، برنامه‌های بسیاری در این حوزه برگزار شده که یکی از آنها پویش ادبی بود که در قالب مسابقه مقاله ادبی و داستان کوتاه به دبیرخانه ارسال یا ویدئوی ضبط‌شده شعرخوانی، حافظ‌خوانی و خوانش متن كوتاه ادبی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با بیان اینکه مردم ابهر توجه ویژه‌ای به بخش کتاب و ادبیات دارند، گفت: خوشبختانه در دو دوره متوالی کتابخانه روستای درسجین ابهر به مرحله نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران راه یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها