چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
فراخوان شعر ترکی «اوره‌ک‌لر سرداری» منتشر شد

به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، حوزه هنری استان اردبیل با مشارکت نهادهای فرهنگی استان، فراخوان شعر ترکی «اوره‌ک‌لر سرداری» (سردار دل‌ها) را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فراخوان شعر ترکی «اوره‌ک‌لر سرداری» از سوی حوزه هنری استان برای شاعران ترک‌زبان داخل و خارج کشور منتشر شد.
 
بر اساس این فراخوان، مضامین نو و بدیع درباره‌ ابعاد مختلف زندگی و شخصیت شهید سلیمانی در اولویت انتخاب بوده و پس از آن، موضوعاتی چون وجهه‌ مردمی، الگوبخشی جبهه‌ مقاومت در جهان، شخصیت معنوی و عاطفی، حضور میدانی در مبارزه با استکبار، تدبیر و فرماندهی مدبّرانه، روحیه‌ ایثار و شجاعت، انتقام سخت، ارتباط با مدافعان حرم، تداوم راه شهید و مکتب سلیمانی، مد نظر قرار گرفته است.
 
شرکت در این فراخوان برای عموم شاعران داخل و خارج کشور با گویش‌های مختلف زبان تُرکی آزاد است و هر شاعر می‌تواند حداکثر 4 اثر در همه‌ قالب‌های کلاسیک، هجایی و آزاد، با درج نام و نام خانوادگی، نام شهر و کشور و شماره تماس به دبیرخانه ارسال دارد؛ به شرط آن‌که آثار ارسالی تاکنون در هیچ جشنواره‌ای حائز رتبه نشده باشند.
 
مهلت ارسال آثار ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده و مراسم اختتامیه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ با حضور شاعران منتخب ایران و کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار می‌شود.
 
آثار منتخب در کتاب مجموعه اشعار منتشر و به نفرات اول تا دهم، ضمن قرائت اشعار در اختتامیه، لوح تقدیر و جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها