دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
تالیف کتاب «پیوند یاران خانواده» در زنجان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ کل استان زنجان از تألیف کتاب «پیوند یاران خانواده» در زنجان خبر داد.

محمدتقی فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر مهمترین آسیب تهدید کننده بنیاد خانواده طلاق است.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد و نداشتن مهارت‌های زندگی از علل مهم طلاق در جوامع امروزی است، گفت: از طرفی خیانت زوجین و همچنین مسائل اقتصادی نیز موجب جدایی و طلاق طرفین می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ کل استان زنجان با بیان اینکه طلاق و جدایی موجب بروز آسیب‌های اجتماعی برای فرزندان و در نتیجه تنش در جامعه می‌شود، افزود: جلوگیری از بروز ناهنجاری اجتماعی در این بخش نیازمند آموزش بیشتر زوجین است.

وی با اشاره به برنامه‌های دادگستری استان در حوزه آموزش زوجین و ارائه مشاوره پیش، حین و پس از ازدواج گفت: قطعا این آموزش‌ها تاثیر بسزایی در کاهش آمار طلاق دارد.

فتحی با اشاره به مستندسازی آموزش‌های ارائه شده و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان در ارائه آموزش به زوج‌های در آستانه طلاق افزود: به منظور تاثیرگذاری بیشتر این آموزش‌ها کتاب مربوط در این باره در حال تألیف است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ کل استان زنجان  تصریح کرد: این کتاب با عنوان «پیوند یاران خانواده» در قالب آموزش‌های ارائه شده به این افراد در قالب حقوق اولیه زوجین، تکنیک و ترفندهای برقراری صلح تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه طلاق همیشه بهترین راه حل نیست و می‌توان زندگی مشترک را نجات داد، اضافه کرد: خوشبختانه راه‌های زیادی برای خارج شدن زوجین از این شرایط بحرانی وجود دارد تا بتوانند دوباره طعم آرامش را بچشند که در این کتاب به موضوعات مربوط در این باره پرداخته شده است.

فتحی با اشاره به اینکه استان زنجان برگزار کننده کارگاه‌های آموزشی در کل کشور به صورت وبیناری است، افزود: مفاهیم و مباحثی که به طور مبسوط در این کتاب پرداخته شده است برای افرادی است که قصد ازدواج و یا قصد جدایی در زندگی مشترک را دارند، بسیار سودمند و اثر بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها