یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
مجموعه شعر «من آن بلندترين آفتابگردانم» در سلماس نقد شد

نشست رونمايی و نقد و بررسی مجموعه شعر «من آن بلندترين آفتابگردانم» به همت محفل ادبی پيام‌يار كتابخانه عمومی شهيد بهشتی سلماس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، جلسه رونمایی، نقد و بررسی كتاب شعر «من آن بلندترین آفتابگردانم» سروده مریم كنگرلویی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس انجمن نیمتاج سلماسی، زهرا محمدزاده، رئیس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان سلماس، اعضای محفل ادبی پیام‌یار و جمعی از كتابداران و علاقه‌مندان كتاب و كتابخوانی برگزار شد.

در این نشست مریم كنگرلویی، نویسنده اثر ضمن خواندن چند شعر از سروده‌های خود به بیان خاطراتی از دوران كودكی و علاقه وافر و درونی خود به دنیای پر از احساس شعر و ادبیات از همان دوران خردسالی اشاره کرد.

در ادامه، سمیرا ساعدی، دبیر محفل ادبی پیام‌یار به نقد و بررسی این كتاب پرداخته و بیان کرد: عنوان كتاب مجموعه شعر «من آن بلندترین آفتابگردانم»، بسیار زیبا و كاملا مرتبط با اشعار و فضای حاكم بر مجموعه است.

وی افزود: محتوای كتاب سرشار از شور و شوق و احساسات لطیف زنانه و عاشقانه شاعره بوده و آمیخته با مفاهیم عارفانه قابل تاملی در مورد تولد، مرگ و زندگی است.

رئیس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان سلماس نیز ضمن ابراز خرسندی از چاپ این كتاب گفت: برنامه‌های فرهنگی ازجمله نشست‌های شعرخوانی و كتابخوانی به‌خصوص رونمایی كتاب كه به همت محفل ادبی پیام‌یار كتابخانه عمومی شهید بهشتی سلماس برگزار می‌شود اثرات ثمربخش و ماندگاری در راه اعتلای فرهنگ مطالعه و كتابخوانی خواهد داشت.


زهرا محمدزاده، ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد چاپ و نشر کتاب‌های فاخر و ارزشمند بیشتری از شاعران و نویسندگان و اعضای محفل ادبی پیام‌یار باشیم.
 
یادآوری می‌شود؛ مجموعه برگزیده اشعار «من آن بلندترین آفتابگردانم» نوشته مریم كنگرلویی از انتشارات تیرگان تهران در 88 صفحه، در سال 1400 به جاپ رسیده است. این مجموعه حاوی اشعاری با مضامین عاشقانه، عارفانه، ‌وصف طبیعت، دوران كودكی، دلتنگی، زندگی، عشق، مرگ و ... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها