شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
سومین کتابخانه عمومی شهرستان هُلیلان افتتاح شد

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام و فرماندار این شهرستان، سومین کتابخانه عمومی هُلیلان (شهر توحید) افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این آیین گفت: این کتابخانه در طبقه بالایی مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرک توحید و با همکاری هیات امناء این مسجد، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و بنیاد علوی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تجهیز شده و با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.
 
حیدری تصریح کرد: کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرک توحید هلیلان با زیربنایی به مساحت ۲۶۵ مترمربع دارای مخزن و بخش امانات، سالن مطالعه، بخش کودک و مرجع است. این کتابخانه در دو حوزه خدمات کتابخانه‌ای و اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آماده خدمت‌رسانی به مردم شهرستان است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام همچنین از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای کتابخانه‌های شهرستان هُلیلان خبر داد و گفت: این اعتبار در سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به هلیلان به منظور ارتقا زیرساخت‌ها، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های شهرستان اختصاص یافت.
 

حیدری اضافه کرد: همچنین در سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به هُلیلان به وی پیشنهاد شد که یک مجمتع فرهنگی در مرکز شهرستان (شهر توحید) ایجاد شود.

به گزارش ایبنا، بیش از ۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و 53 باب کتابخانه عمومی در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۳۲ باب کتابخانه شهری، ۱۴ باب کتابخانه روستایی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها