چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
كتاب «مردی در تبعيد ابدی» نقد و بررسی شد

كتاب «مردی در تبعيد ابدی» به همت كتابخانه عمومی علامه دهخدا در شهرستان مياندوآب، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، به مناسبت بیست و نهمین هفته كتاب، كتابخانه علامه دهخدا میاندوآب میزبان برگزاری نشست نقد و بررسی كتاب «مردی در تبعید ابدی» با حضور جواد حجازی، شاعر و نویسنده میاندوآبی بود.

جواد حجازی در این جلسه با اشاره به جایگاه نادر ابراهیمی، نویسنده این اثر، در میان نویسندگان معاصر گفت: ابراهیمی یكی از پركارترین و پرطرفدارترین نویسندگان معاصر است؛ بسیاری از آثار این نویسنده برنده جوایز ملی و بین‌المللی شده است.

وی با بیان اینكه «مردی در تبعید ادبی» در واقع یك اثر فلسفی روایی است، گفت: بیان ساده، روان و جذاب زندگی ملا صدرای شیرازی، با قلم دلنشین نادر ابراهیمی، خواننده را تا پایان با خود همراه می‌كند؛ كمتر خواننده‌ای می‌تواند دل از سطور این كتاب كنده و آن را كنار بگذارد.

حجازی با تاكید بر روایت موازی نویسنده از دو برهه زمانی در این اثر گفت: روایت نوجوانی محمد، عشق و علاقه سیری‌ناپذیرش به فلسفه، سر نترس و زبان تیزش از یك‌سو و روایت ملاصدرای بزرگ، اندیشه‌های جدیدش در باب حركت جوهری و تقدم وجود بر ماهیت از سوی دیگر، «مردی در تبعید ابدی» را به یك اثر فلسفی روایی تبدیل كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها