سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
جشنواره استانی شعر «خوشه‌های دشت چهار» در گلستان فراخوان داد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مینودشت، گفت: جشنواره استانی شعر «خوشه‌های دشت چهار» به میزبانی این شهرستان در 3 قالب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مینودشت ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: جشنواره استانی «شعر خوشه‌های دشت چهار»، با هدف ترویج فرهنگ و هنر و شعر و تشویق مردم به حضور در محافل ادبی، نهادینه‌سازی توجه به شعر و ادب در راستای بهره‌برداری از مفاهیم غنی نهفته در ادبیات در خانواده‌های ایرانی، تعمیق ارزش‌های انسانی  و اسلامی و انتقال مفاهیم ارزشمند دینی از طریق شعر و ادبیات از جمله برخی از اهداف این رویداد فرهنگی است.

داوود قاسمی ادامه داد: این جشنواره در موضوعاتی با عناوین زیر و در سه قالب کلاسیک، ترانه و طنز برگزار می‌شود؛ دوباره شعر، دوباره پاییز، دوباره باران (فصل پاییز و تصویر زیبای آن در شهر مینودشت دشت بهشت‌)، شب عاشقانه بیدل چه شبی دراز باشد (شب یلدا و آیین‌های بومی و محلی آن)، بی ماسک پیشمانم و با ماسک پریشان (مسائل پیرامون کرونا - طنز) و هرچه می‌خواهد دل تنگت بگو (آزاد).

قاسمی افزود: این جشنواره ویژه دو گروه سنی 16 تا 20 سال و نیز بزرگسال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت می‌بایست آثار خود را به صورت تایپ شده حداکثر تا 20 آذر ماه از طریق شماره اعلامی دبیرخانه و یا به نشانی آن ارسال کنند.

وی ادامه داد: حداکثر تعداد شعرهای ارسالی برای هر متقاضی ۴ اثر است (حداکثر یک شعر در هر موضوع) و زمان برگزاری جشنواره برای اول دی ماه پیش بینی شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مینودشت در پایان ضمن دعوت از شاعران گلستانی برای شرکت در این رویداد فرهنگی، گفت: چاپ آثار برگزیده را در قالب کتاب برنامه ریزی و پیش بینی کرده ایم.

یادآوری می‌شود، جشنواره استانی شعر خوشه‌های دشت چهار به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مینودشت و انجمن شعر و ادب بیدل و همکاری همکاری شهرداری و شورای شهر شهرستان مینودشت برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها