یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
«عشق اتمی» به کتاب‌فروشی‌ها آمد

«عشق اتمی» نوشته جنی فیلدز با ترجمه‌ای از معصومه سلطان‌آبادی، از سوی نشر کوله‌پشتی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ جنی فیلدز در رمان «عشق اتمی» -که به تازگی با ترجمه معصومه سلطان‌آبادی و از سوی نشر کوله‌پشتی منتشر شده است- روایتی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور از رزالیند پورتر و توماس ویور را به تصویر می‌کشد که در پی عشقی نادیده‌انگاشته و دور از دسترس هستند.

در توضیح ناشر آمده که رزالیند همواره از انتظارات و توقعات اطرافیانش سرپیچی کرده است، چه در محل کارش به‌عنوان یک فیزیکدان در پروژۀ منهتن و چه در رابطۀ عاشقانه و پرشورش با توماس. پنج سال بعد از هر دوی این اتفاقات، احساس گناه ناشی از انفجار بمب و دلشکستگی‌اش‌ از ویور، در هم تنیده شده‌اند. درحالی‌که او عمیقاً دلتنگ کارش در آزمایشگاه است ولی همچنان از زندگی طبیعی و متعارف دست کشیده. ویور بازگشته و تماس‌هایش را آغاز کرده، اف‌بی‌آی هم به سراغش آمده است.

مأمور ویژه، چارلی شیدلو، از رز می‌خواهد جاسوسی ویور را بکند، کسی که از نظر اف‌بی‌آی مشکوک به انتقال اسرار هسته‌ای به روس‌هاست. رز کسی است که به ایجاد این اسرار کمک کرده و بهتر از هرکسی می‌داند چه قدرت نابودگری در این دانش نهفته است. ولی آیا رز می‌تواند علی‌رغم ندای درونش، جاسوسی مردی را بکند که هنوز او را دوست دارد؟ همزمان، چیزی در وجود چارلی او را جذب خود می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «خیلی سخت می‌شد حس دوران جنگ را فراموش کرد، جیره‌بندی‌ها، وحشت بازکردن روزنامۀ هر روز صبح و دیدن بدترین چیزها. رزالیند هرگز فراموش نمی‌کرد روزی که مرد همسایه را می‌دید که به پهنای صورت اشک می‌ریخت و ستارۀ آبی روی پرچم سربازان خانواده‌اش را به طلایی تغییر می‌داد. خانوادۀ رزالیند مردی برای فرستادن به جنگ نداشت؛ اما او و لوئیزا به‌نوبه خود در جنگ سهمی داشتند. لوئیزا مدت‌ها موشک‌های ادوات نظامی را جلا می‌داد و درمورد رزالیند، می‌شود گفت کاری که ا‌و انجام داد، کلاً باعث اتمام جنگ شد؛ اگرچه می‌دانست این موضوع تا آخر عمر با او خواهد ماند.»

کتاب «عشق اتمی» نوشته جنی فیلدز، در 384 صفحه، به قیمت 85هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه معصومه سلطان‌آبادی و از سوی نشر کوله‌پشتی روانه بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها