یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
شهرستان اوز شایسته پایتختی کتاب است

مهدی امیدبخش معاون فرهنگی، رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس شهرستان اوز را شایسته پایتختی کتاب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مهدی امیدبخش در آئین تجلیل از خیرین حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و رونمایی از کتاب و تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی حوزه کتاب  که در دانشگاه آزاد اسلامی اوز برگزار شد، گفت: شهرستان اوز لیاقت کسب عنوان پایتخت کتاب کشور را دارد.

وی گفت: اگر داوران هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران نیم‌نگاهی به شهرستان اوز در مقایسه با دیگر شهرهای راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی که هیچکدام  قد و قامت شهرستانی را دارا نیستند، داشته باشند متوجه این موضوع خواهند شد که همه چیز در این شهرستان به صورت داوطلبانه بوده و مشارکتی انجام می‌شود. اوز تنها شهری است که در این سال‌ها نشان استمرار فعالیت به صورت جدی را دارد.

معاون فرهنگی، رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از مسئولین خواست تا توجه ویژه‌ای به  اوز در مقایسه با دیگر شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی که بعضی مرکز استان هستند داشته باشند.

امیدبخش هم‌چنین از آشنایی با سابقه دیرینه کتاب و کتاب‌خوانی در اوز نام برد و گفت: من خودم را عضوی از هیئت اجرایی  دبیرخانه پایتخت کتاب اوز می‌دانم.
 
وی در  پایان گفت: ماندگاری اوز در جشنواره کشوری پایتخت کتاب، نشان از شایستگی این مردم با فرهنگ دارد زیرا بردباری و دست از فعالیت برنداشتن و ماندن و تلاش‌ها را بهتر ادامه دادن نشان از شایستگی و صبوری مردم با فرهنگ اوز دارد.
 
در پایان لوح تقدیر یاسر احمدوند مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خیرینی که در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی اداری و در حوزه کتاب فعالیت داشتند و لوح تقدیر از طرف ابراهیم حیدری مدیرکل سابق دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برای برگزیدگان  پویش‌های مختلف کشوری کتابخوانی و لوح تقدیر صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای خیرینی که در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دبیرخانه پایتخت کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی را یاری کردند و اعضا هیئت اجرایی دبیرخانه پایتخت کتاب اوز و برگزیدگان استانی جشنواره‌های کتاب و کتابخوانی اهدا شد.

در این آیین که به مناسبت هفته فرهنگ عمومی و هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، شیخ صالح انصاری امام جمعه موقت، علی‌پور فرماندار شهرستان، گلابی بخشدار مرکزی، فضل‌الله سلمان‌پور، فرمانده ناحیه بسیج مقاومت سپاه و هیئت اجرایی دبیرخانه شامل رییس فرهنگ و ارشاد اسلامي، شهردار، رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان، رییس و اعضای هیئت اجرایی و جمعی از خیرین و معتمدین حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها