یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
هر 9 ثانیه یک کتاب فروش می‌رود!

استان فارس که همواره یکی از استان‌های پیش رو در طرح‌های پاییزه کتاب است امسال شرایط نسبتاً مطلوبی دارد و با گذشت کمتر از 20 ساعت مفید از آغاز این طرح ، بیش از 4 میلیارد ریال به فروش رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، طرح پاییزه کتاب از دیروز 29 آبان‌ماه در سراسر کشور آغاز شده است. با فرض ارائه خدمات کتابفروشی‌ها از ساعت 8 تا 22، تا ساعت 12 ظهر 30 آبان، 20 ساعت از اجرای این طرح می‌گذرد که آمار جالبی از استقبال مردم از کتابفروشی‌ها در این استان به دست آمده است.

بررسی آمار ارائه شده ازسوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران (که لحظه‌به‌لحظه به‌روزرسانی می‌شود)، نشان می‌دهد در این مدت حدود 8500 کتاب به ارزش تقریبی 60 میلیارد ریال به فروش رسیده است.

در این میان سهم استان فارس حدود 4 میلیارد ریال یعنی معادل 7 درصد از کل فروش ریالی است. همچنین تا ساعت 12 امروز (یکشنبه 30 آبان‌) 7427 کتاب در این استان به فروش رسیده بود که 8 درصد کل کتاب‌های فروش رفته در کشور را نشان می‌دهد.

بنابراین مجموع 50 کتابفروشی عضو این طرح در استان فارس موفق شده‌اند تقریباً هر 9 ثانیه یک کتاب با تخفیف 15 تا 20 درصدی به فروش برسانند.

استان فارس گرچه از نظر تعداد کتابفروشی‌های عضو طرح، پس از تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی و کردستان در رده هفتم قرار دارد و جایگاه پنجمی خود را نسبت به قبل از دست داده است، اما تا این ساعت، از نظر پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب در رده چهارم پس از خراسان رضوی، تهران، اصفهان قرار دارد و از نظر مبلغ فروش هم پس از این سه شهر و قم در جایگاه پنجم قرار دارد.

همچنین کلبه کتاب جهرم که در یکی از شهرستان‌های نسبتاً کوچک استان قرار دارد، از نظر تعداد فروش در جایگاه اول (ساعت 12 روز 30 آبان) قرار داشت و پاتوق کتاب شیراز نیز دهمین مرکز پرفروش طرح پاییزه کتاب در این مدت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها