یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
راه‌اندازی بخش فارس‌شناسی در کتابخانه عمومی عبدالله خفیف شیراز

همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار و با حضور روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، بخش فارس‌شناسی در کتابخانه عبدالله خفیف شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم با اشاره به اهمیت بخش فارس‌شناسی عنوان کرد: با توجه به قدمت و تنوع قومیتی استان فارس و نیاز به وجود بخش تخصصی فارس‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی این طرح برنامه‌ریزی و اجرا شد. با اجرای این طرح، محققان، پژوهشگران و مولفان استان فارس به راحتی منابع مورد نیاز خود را در این زمینه به دست خواهند آورد.
 
روح‌الله منوچهری ضمن اشاره به سابقه تاریخی استان فارس عنوان کرد: این طرح به تدریج در سایر شهرستان‌های استان اجرا می‌شود و به صورت جداگانه در یک مخزن کتاب نگهداری خواهد شد تا هم‌استانی‌ها، با فرهنگ، تاریخ و جغرافیای منطقه خود بیشتر آشنا شوند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این آیین با اشاره به سنت اهدای کتاب عنوان کرد: از عموم مردم به ویژه هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم به منظورغنی تر شدن مجموعه فارس‌شناسی و توسعه این بخش، کتاب‌های خود را در این زمینه موضوعی به کتابخانه‌ها اهدا کنند.
 
یادآور می‌شود: بخش ویژه فارس‌شناسی کتابخانه عمومی عبدالله خفیف شیراز با بیش از 200 عنوان کتاب در زمینه‌های مرتبط با آداب و رسوم، جغرافیا، فرهنگ، ارتباطات، تاریخ و معرفی بزرگان و فرهیختگان استان فارس آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان و پژوهشگران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها