یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کتاب «تاریخ و فرهنگ سروستان» رونمایی شد

جلد دوم کتاب تاریخ سروستان، نوشته غلامحسین سبزی، توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، امروز یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه، از کتاب تاریخ و فرهنگ سروستان، جلد دوم کتاب تاریخ سروستان، نوشته غلامحسین سبزی، توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروستان در مراسمی رونمایی شد.

در این برنامه که با حضور مسئولان و مدیران شهرستان از جمله فرماندار، بخشداران، مدیران شهری برگزار شد، عبدالعلی رحیمی نماینده سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد.

غلامحسین سبزی، نویسنده کتاب تاریخ و فرهنگ سروستان با تجلیل از صادق همایونی نویسنده کتاب فرهنگ مردم سروستان، کفت: این کتاب حاصل بیش از سی سال تحقیق و پژوهش در فرهنگ و تاریخ منطقه سروستان است.

در این جلسه اکرم مومنی، پژوهشگر فرهنگ عامه و نویسنده کتاب یادها خاطراتی از سروستان قدیم، بیان کرد و گفت: در سال ۴۷ که صادق همایونی کتاب فرهنگ مردم سروستان را به نگارش در آورد شاید کمتر کسی به فکر تدوین فرهنگ مردم و شهر و دیار خود بود که زنده‌یاد همایونی این اثر گران‌سنگ را به نگارش در آورد و هم اکنون کتاب تاریخ و فرهنگ سروستان بخش زیادی از فرهنگ و تاریخ این شهر را مجددا بازخوانی و مکتوب کرده است.



در این نشست رحیمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به کتاب و کتابخوانی از نویسنده کتاب «تاریخ سروستان» تقدیر کرد و کار ارزشمند اورا برای آیندگان چراغ راهی دانست.

در پایان این نشست پس از رونمایی از کتاب، بیش از ۱۲۰ نسخه از کتاب توسط مدیران و مسئولان شهرستان در جهت حمایت از مولف کتاب خریداری شد و از فعالین و خیرین حوزه کتاب و کتابخوانی سروستان با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

کتاب «تاریخ و فرهنگ سروستان»، جلد دوم کتاب «تاریخ سروستان» است که در سال اوایل سال ۱۴۰۰ به چاپ رسید. این کتاب دو جلدی حاصل سال‌ها پژوهش و تحقیق میدانی و مطالعه متون متعدد تاریخی و فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها