شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کتابخانه ویژه نمایندگان احیا می‌شود

حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در حاشیه مراسم رونمایی از سه دستاورد کتابخانه مجلس گفت: کتابخانه‌ ویژه نمایندگان در کنار صحن مجلس، مجدداً احیا می‌شود.

غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره  ضرورت کتابخانه نمایندگان که در سال 84 شکل گرفت، عنوان کرد: آنطور که به من اطلاع داده‌اند این کتابخانه مجدد تشکیل می‌شود.
 
وی با ابراز خوشحالی و رضایت از ایجاد مجدد کتابخانه نمایندگان افزود: مسئولان کتابخانه مجلس قصد دارند کتابخانه مخصوص نمایندگان را  در کنار صحن مجلس شورای اسلامی، مجدداً ایجاد کنند.
 
مشاور مقام معظم رهبری درباره دلیل نیامدن نمایندگان مجلس به کتابخانه مجلس عنوان کرد: نماینده‌ها گرفتارند، باید به حوزه‌های انتخابی خود سرکشی کنند و در کمیسیون‌ها و صحن مجلس حضور داشته باشند. به همین دلیل؛ فرصتی برای حضور در کتابخانه ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد که ایجاد کتابخانه مخصوص نمایندگان در مجاورت صحن مجلس، بتواند دسترسی نمایندگان را به منابع و کتاب‌ها، تسهیل کند.

رئیس هفتمین دوره از مجلس شوری اسلامی، پیش‌تر در زمان تعطیلی این کتابخانه به ایبنا گفته بود: وجود فاصله میان صحن مجلس و کتابخانه مجلس و این‌که این کتابخانه در مسیر و محل عبور نمایندگان قرار نداشت، شرایطی به‌وجود آورده بود که می‌توانم بگویم اغلب نمایندگان در طول چهار سال نمایندگی خود، حتی یک بار هم گذرشان به کتابخانه مجلس نمی‌افتاد و شاید اصلا متوجه وجود چنین کتابخانه‌ای در کنار خود نبودند.

رئیس بنیاد سعدی ادامه داد: بر این اساس سعی کردم بخشی از کتاب‌هایی را که احتمال می‌دادم بیشتر مورد نیاز نمایندگان باشد، نزدیک‌تر و در دسترس ایشان قرار دهم و این دلیلی بود که من را به ایجاد این کتابخانه واداشت که در نهایت با عنوان «کتابخانه ویژه نمایندگان» در سال 1384 در فضایی حدود 80 تا 100 مترمربع در نزدیکی صحن مجلس شورای اسلامی آغاز به‌کار کرد.

کتابخانه ویژه نمایندگان از سال 1384 و در دور هفتم مجلس شورای اسلامی در کنار صحن مجلس شورای اسلامی به ارائه خدمات اورژانسی اطلاعاتی، علمی و پژوهشی به نمایندگان اختصاص یافت اما پس از 11 سال فعالیت، با توجه به فعالیت‌های کتابخانه مجلس، تعطیل شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها