چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
افزوده‌شدن یک سالن مطالعه به پایتخت کتاب ایران

سالن مطالعه ژرف‌اندیشان شیراز با اخذ مجوزهای قانونی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس رسما شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در ادامه ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، سالن مطالعه ژرف‌اندیشان با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در منطقه فرهنگ‌شهر شیراز افتتاح شد.
 
روح‌الله منوچهری ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و افتتاح رسمی سالن مطالعه ژرف‌اندیشان عنوان کرد: کسانی که در حوزه فرهنگ گام برمی دارند نگاهشان نگاه مالی و مادی نیست. تمام کسانی که وارد این حوزه می شوند به خاطر دغدغه‌مندی، دلسوزی و علاقه‌مندی خودشان است.
 
منوچهری ضمن اشاره به تنوع خدمات کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی خدمات مختلفی در سطح جامعه ارائه می دهند، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، آموزش مادام‌العمر مردم، امانت کتاب، اطلاع‌رسانی، پرکردن اوقات فراغت مردم و سالن‌های مطالعه از جمله خدمات کتابخانه‌های عمومی است که به مردم ارائه می‌شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ضمن اشاره به سیستم آموزشی کشور و نیاز داوطلبین تحصیلات تکمیلی تاکید کرد: با توجه به نیاز داوطلبین آزمون های مختلف باید به طور ویژه‌تری به سالن مطالعه نگاه شود و یک فضای خوب، آرام و مناسب برای این عزیزان در نظر گرفته شود که بتوانند با اطمینان خاطر و تمرکز کامل به مطالعه بپردازند و بتوانند خودشان را برای آینده‌ای روشن آماده کنند.
 
وی ادامه داد: از مدت‌ها پیش بحث سالن‌های مطالعه در سطح کشور و کلان‌شهرها رونق پیدا کرد اما به دلیل اینکه متولی خاصی وجود نداشت، مشکلاتی به وجود آمد. خوشبختانه از زمانی که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این حوزه ورود کرد، نظم خاصی بر این سالن‌ها حاکم شد. برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا این حوزه بتواند با آرامش خاطر بیشتری کار را ادامه دهند. هر چند که در این دو سال اخیر بیماری کرونا آسیب‌های جدی به این حوزه نیز وارد کرد.
 
وی ضمن اشاره به اهمیت وجود سالن‌های مطالعه عنوان کرد: ایمان داریم اگر این فضاها فراهم نشود افرادی که از این سالن‌های مطالعه استفاده می‌کنند ممکن است دچار آسیب‌های اجتماعی جدی شوند. بنابراین کار راه‌اندازی سالن مطالعه کار ارزشمندی است.
 
سالن مطالعه ژرف اندیشان با مدیریت غلامحسن ابراهیمی در ساختمانی به مساحت 550 متر مربع، زیربنای 300 مترمربع با ظرفیت 70 نفر ویژه بانوان از ساعت 8 صبح تا 11 شب فعالیت خود را آغاز کرد. حق عضویت این سالن مطالعه ماهیانه 400 هزار ریال است.
 
از امکانات ویژه این سالن می‌توان اتاق مطالعه VIP، اینترنت پرسرعت و سالن غذاخوری را نام برد. این سالن مطالعه در شیراز، فرهنگ‌شهر، بلوار شهید رجایی، کوچه 14، پلاک 185 واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها