چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
خریدار جدیدترین آثار نویسندگان و ناشران فارس هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به نویسندگان و ناشران این استان وعده خرید از جدیدترین کتاب‌هایشان را که از دی‌ماه ۱۳۹۹ تاکنون به بازار فرستاده‌اند، داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سومین روز هفته کتاب و در آیین رونمایی از کتاب‌های شیرازپژوهی و فارس‌پژوهی در انتشارات نوید شیراز، گفت: امسال نیز همچون هر سال نویسندگان و ناشران استان فارس می‌توانند درخواست خود را برای خرید جدیدترین کتاب‌هایشان، که از دی ماه ۱۳۹۹ تاکنون به بازار فرستاده‌اند، به معاونت فرهنگی این اداره کل بدهند.
 
وی به همه نویسندگان و ناشران استان فارسی توصیه کرد تا در این طرح شرکت کنند و ادامه داد: معاونت فرهنگی از یکم تا سی‌ام آذرماه جاری آمادگی دارد تا درخواست‌ها را دریافت کند و به شورای خرید کتاب بدهد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اولویت خرید را به 31 کتابی که در هفته کتاب رونمایی می‌شوند، داد.

سهرابی همچنین شهروندان را به طرح پاییزه کتاب فراخواند و افزود: شهروندان می‌توانند با کد ملی خود از ۲۹ آبان تا ۳ آذرماه جاری در این طرح شرکت کنند و از یارانه فرهنگی این طرح تا سقف ۳۰۰ هزار تومان برای خرید کتاب‌هایشان بهره گیرند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس از برگزاری دوره آموزشی دو روزه طراحی، صفحه‌آرایی و گرافیک کتاب برای انتشاراتی‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش رو خبر داد.
 
روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این مراسم، گفت: امیدوارم که کوچه کتاب بزرگراه شود. برای رسیدن به پیشرفت و سربلندی باید از شاهراه فرهنگ گذر کرد و برای این گذر باید از راه کتاب گذشت.

به گفته منوچهری، در کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سربازانی در این زمینه به شما نویسندگان و فرهنگ‌وران در خدمت هستیم.
 
وی افزود: امسال برنامه‌ریزی شد که نویسندگان شهرستانی نیز مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه یکی از سرمایه‌های استان و افتخارات فارس که پرچم فرهنگ و کتاب را بالا نگاه داشته است انتشارات نوید است، تاکید کرد: جا دارد یک کتابخانه ویژه از انتشارات نوید در شیراز داشته باشیم.

به گفته منوچهری، از نزدیک با برخی از نویسندگان در ارتباط هستم و می‌توان گفت هر کدام خود دریایی هستند که باید از آنها بهره گرفت.

یادآور می‌شود: در سومین روز از هفته کتاب استان فارس از کتاب‌های دریای شورانگیز از اکبر اسکندری، خاک دامن‌گیر از حسین بهمنی، نغمه‌های بی‌قراری از پروانه روئین‌اهلی، مشتی از خروار از غلامرضا ساختمانی، بهمن‌بیگی، اسطوره عشق از شهناز عشایری، گنجینه فهلیان از علاءالدین محمد طباطبایی و سیمای آسپاس در گذر زمان از وحید یونسی، رونمایی و تلاش‌های اسماعیل حامدی‌فر، پیشکسوت حوزه نشر پاس داشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها