سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کتاب ترم اول دانشگاه را از کجا بخریم؟

نشجوهای ترم اول حال و هوای متفاوتی نسبت به سایر سال‌ها و دوره‌های تحصیلی دارند.در ادامه این مطلب به‌طورکامل بررسی می‌کنیم کتاب ترم اول دانشگاه را از کجا بخریم که علاوه‌بر هزینه کم در وقت و انرژی نیز صرفه جویی کنید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دانشجوهای ترم اول حال و هوای متفاوتی نسبت به سایر سال‌ها و دوره‌های تحصیلی دارند. همه آن‌ها پس از روزها تلاش و درس خواندن وارد دانشگاه شده‌اند و قصد دارند به سرعت وارد مسیر پیشرفت و توسعه فردی شوند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجوهای ترم اول آشنایی با عناوین درسی و خرید کتاب‌های مورد نیاز ترم اول است. با توجه به اینکه دانشجوهای ترم اول اقدام به تعیین واحد نمی‌کنند و این کار از طرف دانشگاه انجام می‌شود باید تا زمان تشکیل کلاس‌ها و معرفی کتاب‌های مرتبط توسط اساتید برای خرید کتاب دانشگاهی تامل کنند. بعد از آشنایی با کتاب‌های مورد نیاز نیز دغدغه‌های بسیاری مانند کمیاب بودن کتاب یا گران بودن هزینه‌ها دارند. در ادامه این مطلب به‌طورکامل بررسی می‌کنیم کتاب ترم اول دانشگاه را از کجا بخریم که علاوه‌بر هزینه کم در وقت و انرژی نیز صرفه جویی کنید.

کتاب‌های ترم اول دانشگاه را از فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های کتاب بخرید
مراکز متعدد و متنوعی برای خرید کتاب‌ دانشگاهی در شهرهای مختلف وجود دارد. برای مثال در شهر تهران، میدان انقلاب و فروشگاه‌های کتاب یکی از بزرگ‌ترین و مطمئن‌ترین مراکز خرید کتاب دانشگاهی به شمار می‌روند. معمولا دانشجوهای ترم‌های مختلف با مراجعه به فروشگاه‌ها و مراکز خرید اقدام به تهیه کتاب‌های دانشجویی می‌کنند.
گاهی اوقات هم ناچارند برای پیدا کردن کتاب‌هایی که کمیاب‌اند ساعت‌ها و شاید روزها در بین کتاب‌ فروشی‌ها بگردند. در زمان مواجه با چنین مشکلاتی سفارش کتاب دانشگاهی بهترین راهکار به نظر می‌رسد. اما این روش قطعی نیست و شاید تا اواسط ترم دانشگاهی، موفق به پیدا کردن کتاب‌های مورد نیاز نشوید.

نمایشگاه کتاب، خرید کتاب دانشگاهی در فرصتی ایده‌آل اما در زمانی محدود

نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز یکی از بهترین فرصت‌ها برای خرید کتاب‌های دانشگاهی به شمار می‌روند. حضور فعال انتشاراتی‌های بزرگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی باعث می‌شود تا دانشجوها کتاب‌های دانشگاهی و کمک آموزشی مورد نیازشان را سریع‌تر از مراجعه به فروشگاه‌ها تهیه کنند. اما خرید کتاب دانشگاهی از نمایشگاه‌ کتاب نیز معایب متعددی دارد. برای مثال زمان محدود خرید را می‌توان به‌عنوان بزرگ‌ترین ایراد خرید از نمایشگاه‌های کتاب نام برد.
متاسفانه همه دانشجویان وقت ندارند از سراسر کشور در یک بازده زمانی مشخص به نمایشگاه کتاب مراجعه کنند. یا ممکن است به هر دلیل دیگری فرصت خرید از انتشاراتی‌های مختلف و حاضر در نمایشگاه را از دست بدهند. با توجه به این توضیحات بهتر است برای خرید کتاب دانشگاهی یا حتی کتاب کنکوری به فکر روش‌های ایده‌آل‌تری باشند.

خرید اینترنتی کتاب دانشگاهی کارشناسی دست دوم از دانشجوهای قدیمی

یکی از مهم‌ترین مواردی که دانشجوهای بسیاری به آن اهمیت می‌دهند، بحث هزینه‌های دوران تحصیل است. در دوران دانشجویی باید مدیریت کامل و دقیق روی هزینه‌های دانشجویی داشت و برای کل ترم‌های تحصیلی برنامه‌ریزی کرد. بسیاری از دانشجویان با خرید کتاب‌های دست دوم از دانشجوهای سال‌های قبل یا از دست‌فروشان نزدیک دانشگاه‌ها، سعی در کاهش هزینه‌های خرید کتاب دارند.
خرید کتاب‌های دست دوم شاید از نظر مالی قابل توجیه باشد اما گاهی اوقات کتاب‌های دست دوم دچار آسیب‌های متعددی مانند از بین رفتن برخی از صفحه‌ها، داشتن یادداشت‌های بسیاری در قسمت‌های مختلف صفحات یا حتی دچار لک یا پارگی شده‌اند. برای مثال تصور کنید یک کتاب تست کنکور ریاضی را به امانت گرفته‌اید و بخش بیشتر کتاب دچار پارگی و آسیب شده است. آیا می‌توانید از این کتاب به درستی استفاده کنید و برای کنکور آماده شوید؟ برخی اوقات هم پیدا کردن کتاب‌های دست دوم با صرف زمان طولانی همراه می‌شود که همین موضوع را باید به‌عنوان یک ایراد بزرگ در نظر داشت.
دانشجویان ترم اول وقت زیادی برای خرید یا پیدا کردن کتاب ندارند و به چشم بر هم زدنی، امتحان‌های پایان ترم از راه می‌رسد. به همین دلیل باید به فکر پیدا کردن یک راه حل اصولی برای خرید کتاب با قیمت مناسب و در زمان سریع باشند. در قسمت بعدی صحیح‌ترین روش خرید کتاب برای دانشجویان ترم اول را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید کتاب دانشگاهی با تخفیف و ارسال رایگان از بانک کتاب، روشی ارزان، سریع و کامل

بعد از معرفی کتاب‌ها اولین سوالی که در ذهن دانشجوهای تازه وارد شکل می‌گیرد این است که کتاب ترم اول دانشگاه را از کجا بخریم؟ روش‌های مختلفی مانند خرید از نمایشگاه، کتاب‌فروشی یا خرید دست کتاب دوم به دانشجویان معرفی می‌شود که هر کدام از آن‌ها در کنار مزایا، معایب متعددی از جمله قیمت گران، اتلاف وقت یا خرید کتاب‌های کهنه را دارد. شاید به جرات بتوان گفت خرید از بانک کتاب نسبت به سایر روش‌های دیگر از هر نظر به نفع دانشجویان باشد. برای مثال در سایت مارکا کتاب، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کتاب آنلاین در ایران، امکان خرید کتاب‌های مختلف برای دانشجویان و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خرید از بانک کتاب این است که دانشجویان یا دانش آموزان به منبعی بزرگ از کتاب‌های انتشاراتی‌های مختلف به‌صورت یکجا دسترسی دارند. در بانک کتاب هیچ محدودیت زمانی هم وجود ندارد و فرصت برای پیدا کردن مناسب‌ترین محصول محدود نیست. همچنین معمولا در بانک کتاب دانشگاهی مارکا، تخفیف‌های ویژه دانشجویی و دانش آموزی برای خرید کتاب‌های درسی و کمک درسی در نظر گرفته می‌شود تا از نظر مالی نیز برای همه مناسب باشد.

بانک کتاب مارکا، برای دانشجوهای ترم اول تخفیف‌های ویژه‌ای دارد

در این مقاله سعی کردیم روش‌های مختلف تهیه کتاب ترم اول را برای دانشجویان تازه وارد دانشگاه توضیح دهیم. هم اکنون با مزایا و معایب تهیه کتاب به روش‌های آنلاین و آفلاین آشنا شده‌اید. به‌یاد داشته باشید در کلیه سال‌های تحصیل در دانشگاه مدیریت وقت و هزینه در کنار تحصیل و پژوهش اهمیت بسیاری دارد. همچنین با توجه به اینکه در کشور ایران، مرکزی به اسم بانک کتاب به‌صورت فیزیکی وجود ندارد بهترین راه خرید کتاب از سایت‌های بانک کتاب مانند سایت مارکاست.
سایت بانک کتاب مارکا به‌صورت دوره‌ای و برای رفاه حال دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی از کاردانی تا کارشناسی ارشد، تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد. برای پیدا کردن و خرید کتاب دانشگاهی و حتی خرید کتاب کنکور می‌توانید همین حالا وارد سایت بانک کتاب مارکا به آدرس markaketab.com یا از طریق شماره تلفن  021-66400400اقدام کنید. ما در سایت مارکا کتاب آماده ارسال سفارشات شما در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون از دست رفتن وقت به سراسر ایران هستیم.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها